امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان

کتاب نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان نوشته علیرضا دانش نیا توسط انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است. همزمان با شیوع کرونا و تغییر عادت ها و سبک زندگی ما، سؤال بزرگی در ذهن بسیاری از انسان ها شکل گرفته و آن چگونگی زندگی پس از کرونا است.

این که جهان پس از کرونا با جهان قبل از کرونا چه تفاوت اساسی خواهد داشت و آیا نظم و نظام جهانی با همه گیری کرونا دچار تحولی بنیادین خواهد شد؟ اکثریت قریب به اتفاق همه این نظریه پردازان متفق القولند؛ که علت بروز بیماری کرونا هرچه باشد، یک نتیجه بسیار محتمل است و آن، این است که این ویروس فراگیر موجب ایجاد تغییراتی شگرف در جهان بینی، رفتار، منش، اخلاق و مشخصات زیستی و دموگرافیک و همچنین وجوه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی و ارتباطات انسان در عصرجدید پسا کرونا و در یک کلام موجب ایجاد نظم نوینی در جهان خواهد شد که ساختار متفاوتی از قدرت، ترکیب متفاوتی از اقتصاد ارائه کرده و نگاه جدیدی به حوزه فرهنگ و جامعه خواهد داشت.کتاب نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان، نوشته ی علیرضا دانش نیا، سعی دارد با نگاهی باز و جامع به تاثیر ویروس کرونا بر تمام جهان بپردازد.

گزیده کتاب نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان

برخی از ناشرین بزرگ در صربستان درباره وضعیت کنونی ناشی از ویروس کووید- 19 در کشور و تدابیر امنیتی دولت در مبارزه با این ویروس از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز تجمع در راستای کتابخوانی ابتکاراتی اندیشیده و از این طریق همبستگی خود را با مردم ابراز کرده اند. قبل از برقراری وضعیت اضطراری در کشور به خاطر مبارزه با ویروس کرونا، شاغلین کتابخانه بلگراد از شدت کار زیاد حتی قادر به استراحتی کوتاه نبودند، اما پس از اعلام وضعیت اضطراری و بسته شدن مراکز تجمع، به طور موقت خدمات خود به کاربران را متوقف کردند.

در این کشور با وجود این که میزان فروش در کتابفروشی ها روند روبه رشدی ندارد، اما کتاب از طریق آنلاین خریداری می شود و انتشارات مختلف در صربستان، این را که مردم در وضعیت کنونی به فکر خواندن کتاب هستند، رضایت بخش می دانند. بر اساس مقررات حفاظتی در مقابل ویروس کووید- 19 ، در اولین اقدام تمامی انتشارات و کتابفروشی ها در صربستان و همچنین کتابفروشی های خصوصی ساعات کاری خود را تغییر دادند. همچنین کتابفروشی هایی که در مراکز بزرگ خرید قرار دارند، ابتدا براساس مقررات این مراکز فعالیت کرده و پس از تعطیل شدن مراکز بزرگ تجاری به دستور دولت، این کتابفروشی ها نیز کار خود را به طور موقت تعطیل کردند.

ناشران بزرگ در صربستان امیدوارند که کتابفروشی ها از طریق شبکه های اینترنتی بتوانند به فعالیت های خود برای دسترسی آسان مخاطبان ادامه دهند، زیرا با توجه به شرایط زندگی کنونی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا، امکانات سرگرم کننده کمی برای مردم وجود دارد و البته خواندن کتاب می تواند ضمن پر کردن اوقات، آموخته های مردم را نیز افزایش دهد.

کتابشناسی ملی :
7331504
شابک :
‫‭978-964-439791-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
134
کنگره :
QR399
دیویی :
‏‫‬‮‭579/256

کتاب های مشابه نگاهی به ابعاد و آثار ویروس کرونا در جهان