کتاب هند در آیینه فرهنگ pdf

گزیده ای از گزارش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درباره جامعه و فرهنگ هند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هند در آیینه فرهنگ

کتاب هند در آیینه فرهنگ، بیانگر این واقعیت است که مسلمانان هند معاصر با وجود این که در اقلیت هستند با اکثریت غیرمسلمان این کشور همواره در صلح و آرامش زندکی کرده اند و نوع نگاه شان کاملاً فراگیر بوده است. شکی نیست که آن ها میراث دار تمدن طولانی هستند که در طول تاریخ معاصر اسلام از دستاوردهای فلسفی، معماری، هنری و ادبی سرشار هستند.

اما اخیراً، در هند نسبت به اقلیت مسلمان اوضاع نگران کننده ای به وجود آمده است که وضعیت بخش اعظمی از شهروندان هندو را به حاشیه برده و ضعف موجود در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در وحدت ملی و همچنین بی ثباتی کالبد سیاسی و اجتماعی این کشور را به مسلمانان این کشور منسوب می کنند.

گزیده کتاب هند در آیینه فرهنگ

مسلمانان هند به عنوان بخشی از جامعه اسلامی از کل شبه قاره همواره اقلیت محسوب می شدند که در دوره ای که هند تحت استعمار و کنترل انگلیس قرار داشت، این کشور عمدتاً توسط نخبگان مسلمان اداره می شد. قومیت های مختلف مسلمان از جمله ترک و فارس در قالب سلسله های اسلامی به مدت هفت قرن در دهلی و دوران امپراطوری مغول بر هند حکومت کردند.

بسیاری از مناطق (بخش های عمده ای که به پاکستان ملحق شدند)، اکثریت مسلمانان را تشکیل می دادند و فرهنگ هندوها در آن مناطق تحت الشعاع تفکر دینی و فرهنگی مسلمانان قرار داشت. حتی مناطقی که به طور مستقیم تحت کنترل مسلمانان نبود، تحت تاثیر افکار نخبگان مسلمان قرار داشته و غیرمسلمانان را از جهت فرهنگی، الگوهای پوشش و غذا، هنر، معماری و حتی تفکر مذهبی پوشش می دادند.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
160
کنگره :
DS432‬‬
دیویی :
954/004297‬‬
کتابشناسی ملی :
7519924
شابک :
978-964-439-804-9

کتاب های مشابه هند در آیینه فرهنگ