کتاب ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf) pdf

به همراه نیروهای متوازن کننده در ایتبس

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf)

کتاب ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf) نوشته محمدجواد زاهدی توسط انتشارات ایستا سازه قهستان منتشر شده است. مهاربند همگرای ویژه یا همان scbf چیست؟ مطمئنا این نکته را تایید می کنید که مهاربند های همگرا به عنوان یکی از انواع سیستم های سازه ای در طراحی سازه های فولادی به فور استفاده می شوند اما آیا مهاربند همگرا به عنوان یک فیوز سازه ای عمل می کند؟ آیا طراحی مهاربند همگرای ویژه در ETABS نیازی به کنترل دارد؟ اتصالات مهاربند به تیر و ستون باید برای چه بارهایی طراحی شوند؟

در کتاب ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf) جامع طراحی مهاربند همگرای ویژه فولادی به صورت دستی و  با حل 2 مثال جامع خواهیم داشت و در نهایت به کنترل نیرو های نامتوازن کننده در ایتبس میپردازیم.

گزیده کتاب ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf)

هولناک ترین معضل برای اعضای مهاربندی، پدیده کمانش می باشد که برای یک عضو تحت فشار ممکن است اتفاق بیفتد. مهاربند ها بسته به معمولی یا ویژه بودنشان دو نوع رفتار ممکن است داشته باشند. چون از مهاربندهای معمولی انتظار رفتار فرا ارتجاعی محدودی داریم در نتیجه پس از کمانش، این مهاربندها ظرفیت باربری خود را از دست داده و دچار ضعف شدیدی در تحمل نیروی فشاری می شوند؛ در صورتی که مهاربندهای همگرای ویژه در حکم فیوز سازه ای بوده و بعد از کمانش، رفتار غیر ارتجاعی خوبی از خود نشان می دهند. پس از رخداد کمانش با تشکیل مفصل پلاستیک در سه نقطه از مهاربندها، ظرفیت باربری مهاربند حفظ شده و عضو هنوز هم می تواند با شکل پذیری خود در برابر نیروهای زلزله مقاومت کند.

صفحات کتاب :
39
شابک :
978-622-97723-5-5
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه ضوابط طراحی مهاربند همگرای ویژه (scbf)