کتاب طراحی اتصال گیردار فلنجی چهارپیچی pdf

با سخت کننده و بدون سخت کننده به صورت دستی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طراحی اتصال گیردار فلنجی چهارپیچی

کتاب طراحی اتصال گیردار فلنجی چهارپیچی نوشته امیر صفی زاده توسط انتشارات ایستا سازه قهستان منتشر شده است.

اتصال گیردار فلنجی چیست؟

همانطور که شما هم می دانید یکی از انواع اتصالات فولادی، اتصال گیردار فلنجی می باشد که عموما به دو صورت اتصال فلنجی تیر به ستون و اتصال تیر به تیر فلنجی تقسیم می شوند اما چرا در طراحی سازه از این اتصال استفاده میکنیم؟ مراحل طراحی اتصال گیردار فلنجی به چه صورتی است؟

در کتاب ایستا سازه قهستان جامع 59 صفحه ای به بررسی مفهوم اتصال فلنجی خواهیم پرداخت و سپس طراحی اتصال گیر دار فلنجی را در حالت بدون سخت کننده و با سخت کننده بررسی خواهیم کرد.

گزیده کتاب طراحی اتصال گیردار فلنجی چهارپیچی

دو اتصال اصلی که معمولاً در سازه های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند، اتصال ساده (مفصلی) و اتصال گیردار (صلب) می باشند، لازم به ذکر است که اتصال دیگری هم به نام اتصال نیمه صلب وجود دارد که به دلیل اجرای دشوار آن، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اتصالات معمولاً با توجه به میزان دورانی که می توانند در زمان بارگذاری و در حین اعمال لنگر داشته باشند، دسته بندی می شوند.

اتصال مفصلی دوران زیادی دارد، به همین دلیل لنگر خمشی را انتقال نمی دهد، در نقطه ی مقابل اتصال صلب هیچ دورانی نداشته، در نتیجه لنگر را منتقل می کند (در حالت واقعی به دلیل اینکه اجرای یک اتصال به صورت کاملاً صلب عملاً ممکن نیست، اتصال درصدی دوران دارد که از آن صرف نظر می شود)، برای اتصال نیمه صلب هم با توجه به طراحیِ انجام شده، درصدی دوران در نظر گرفته می شود. در شکل های زیر چند نمونه اتصال ساده و گیردار مشاهده می شوند.

صفحات کتاب :
59
کنگره :
1397
شابک :
978-622-97723-7-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه طراحی اتصال گیردار فلنجی چهارپیچی