امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ پنهان بهائیان

کتاب تاریخ پنهان بهائیان نوشته اریک استتسون تاریخ خانواده فراموش شده بهاءالله است. بهائیت از جمله جریان‌هایی است که در یکی دوقرن اخیر برای به حاشیه راندن مهدویت و واژگونی محتوایی و معنایی آن به راه افتاد. شناخت مختصر تاریخچهٔ بهائیت و شکل‌گیری آن پیش نیاز شناخت اعتقادات این گروه و مقدمه‌ای برای بررسی مغایرت‌های آن با ادیان آسمانی است. همچنین پس از شناخت تاریخچهٔ این گروه، می‌توان به نقد و بررسی اعتقادات آنان و شناخت تضادهای درونی تعلیمات ایشان پرداخت.

 در کتاب تاریخ پنهان بهائیان، تاریخچه بهائیت بررسی و رهبران آن معرفی شده‌اند. مستندات این کتاب اکثرا بر اساس کتاب‌های معتبر بهائی است. از آنجا که بهائیت ریشه در فرقهٔ بابی دارد و بابیان متأثر از دیدگاه‌های مکتب شیخیه بودند، کتاب فرایند زایش بهائیت را از زمینه‌های اعتقادی آن در شیخیه و سوابق تاریخی آن در بابیه هم بررسی کرده است.

گزیده کتاب تاریخ پنهان بهائیان

شبکه طلاب و روحانیونی که به مکتب شیخیه گرویده بودند و در شهرهای مختلف ساکن بودند بستر مناسبی برای فرقهٔ بابیه بود تا از طریق جذب و جلب نظر آنان به توسعهٔ هواداران خود در میان مردم عادی بپردازد. دیرزمانی نگذشت که برخی از طلاب شیخیه ساکن کربلا هم به ایران آمدند تا مروج مرام بابیه باشند.

در میان این مبلغان زنی به نام زرین تاج (ملقب به طاهره و قرةالعین) حضور داشت که به سبب مهارت در سخنوری و ویژگی زنانگی اش بیش از بقیه مورد توجه واقع بود. شیوع اخبار ودیدگاه های باب باعث وقوع اختلاف و درگیری در میان مردم مناطق مختلف گردید. هر از چندگاهی خبر نزاع و درگیری مردم یکی از شهرها به گوش می رسید.

صفحات کتاب :
496
کنگره :
BP330‬‏‫‭‭‭‭‭‭‭‭‭/‮الف‬5ت2 1398
دیویی :
297/564
کتابشناسی ملی :
5120862
شابک :
9786005637670
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تاریخ پنهان بهائیان