امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 43,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سی گزارش به شیطان

کتاب سی‌ گزارش به شیطان با رویکرد معرفی شخصیت‌های موثر در قیام عاشورا، در قالب داستانی طراحی شده است. قصه اصلی، به دنبال خشم و ناامیدی شیطان از مرگ معاویه شکل می‌گیرد. راوی داستان، دستیار ویژه شیطان است که برای آرام کردن او قول می‌دهد که در مدت شش ماه، نور پنجم یعنی امام حسین(ع) را از روی زمین محو کند و برای این کار درخواست می‌کند که بهترین افسران شیطان به فرمان او دربیایند. داستان در قالب سی گزارش به شیطان پیش می‌رود.

گزیده کتاب سی گزارش به شیطان

من امروز به کاخ معاویه رفتم. طبق صلح نامه ای که با حسن بن علی (ع) امضا کرده بود، بعد از مرگ او، خلافت از بنی امیه برداشته می شد؛ زیرا معاویه حقّ انتخاب جانشین نداشت.

با این حساب، باید در قصر بنی امیه، شاهد تحوّلات زیادی می بودم. انتظار من کاملاً طبیعی بود. من انتظار داشتم یزید را در حال تحویل تاج وتخت پدرش ببینم یا لااقل او را ببینم که لمیده است روی تخت و مقابل یارانش، آخرین توصیه های خود را به زبان می آورد. مثلاً دارد یادآوری می کند که طبق صلح نامه، وقتش رسیده که بنی امیه حکومت را واگذار کنند و... .

با همین خیال، خود را به تالار اصلی قصر رساندم. یزید روی تخت لمیده بود! تااینجای تصوّرم درست بود؛ اما تنها خیالی که یزید در سر نداشت واگذاری قدرت بود.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
130
کنگره :
PIR8076
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
8488088
شابک :
978-622-7892-13-0

کتاب های مشابه سی گزارش به شیطان