امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیر استعمار

کتاب پیر استعمار نوشته محسن فیض توسط انتشارات گوی منتشر شده است. در آغاز پیدایش بابیت و بهائیت جای پای کشور روسیه تزاری در آن هویدا بود، پس از انقراض امپراطوری روسیه، بهائیت به دست استعمار پیر، یعنی امپراطوری بریتانیای کبیر افتاد. به ویژه در اشغال فلسطین و جداسازی آن از امپراطوری عثمانی، در جریان جنگ جهانی اول، عبدالبهاء، پیشوای دوم بهائیان، نقش کلیدی داشت و به همین مناسبت به دریافت لقب پهلوانی knighthood از جانب امپراطوری انگلیس، مفتخر و Sir نامیده شد.

در کتاب پیر استعمار که جلد سوم از مجموعه «بهایی‌پژوهی» و ادامه جلد دو (جای پای تزار) است، محسن فیض رد پای استعمار پیر را در جریان این دو فرقه انحرافی بررسی می‌کند. این دو کتاب ثابت می‌کنند که بابیت و بهائیت، حتی اگر مولود استعمار نباشد، در آغوش بیگانگان و استعمارگران، نشو و نما یافته‌اند.

گزیده کتاب پیر استعمار

از همان آغاز پیدایش بابیت و در پی آن بهائیت ، بسیاری برآن بودند که جای پای کشور روسیه ی تزاری در بهره داری از این ماجرا برای ایجاد اختلاف و دودستگی در میان ملت ایران  به روشنی پیداست. پس از انقراض امپراطوری روسیه ، بهائیت ، کاملا مورد بهره برداری استعمارگر پیر، یعنی امپراطوری بریتانیای کبیر ، قرار گرفت. به ویژه در اشغال فلسطین و جداسازی آن از امپراطوری عثمانی، در جریان جنگ جهانی اول ، عبدالبهاء، پیشوای دوم بهائیان ، نقش کلیدی داشت.

صفحات کتاب :
60
کنگره :
‏‫‬‭BP330‏‫‬‭/ف9ب9 1388
دیویی :
‏‫‬‭297/564
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎9‎4‎1‎1‎0
شابک :
‏‫‬‭978-600-90154-6-7
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه پیر استعمار