امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهدی ستیزان

 کتاب مهدی ستیزان نوشته مهدی هادیان توسط انتشارات گوی منتشر شده است. یکی از مسائل مطرح‌شده در مجموعه بهائی‌پژوهی در اوایل تأسیس سایت آن، بحث در مورد مهدی موعود و قائمیت او در میان اعتقادات بهاییان بود. بحثی که دامنه‌دار شد و البته بهائیان و مسلمانان، اطلاعات خود را در آن موضوع در معرض دید یکدیگر قرار دادند.

کتاب مهدی‌ستیزان ضمن بررسی مجدد مهدویت، به بازخوانی این اعتقاد در میان دین اسلام و گروه بهائیت پرداخته و مقایسه‌ای تطبیقی در فضای پژوهش و انصاف ترتیب داده تا راه گشای پژوهشگران و علاقمندان شود بد نیست بدانید، نام کتاب، زمانی انتخاب شد که اصل آن به پایان رسیده و نتیجهٔ تحقیق معلوم شده بود. بنابراین نباید تصوّر شود که انتخاب این عنوان، نوعی پیش‌داوری در مورد این پژوهش است بلکه بهترین نامی است که نویسنده توانسته برای آن بیابد.

گزیده کتاب مهدی ستیزان

بهاییان گروهی اند که می گویند: در قرن سیزدهم هجری قمری پیامبری ظهور کرده و دین جدیدی را از سوی خداوند آورده است.نام این پیامبر، میرزا حسین علی نوری و لقبش بهاء الله است. به اعتقاد بهاییان، دین او یعنی "بهاییت" ، پایان بخش "بابیت" است و همه ی انسان ها باید از او تبعیت کنند. اما در مورد "بابیت" اعتقاد بهاییان آن است که آخرین امام شیعیان ، فردی به نام میرزا علی محمد شیرازی ملقب به سیدباب بوده که او همان منجی بشریت و موعود آیین اسلام است و مسلمانان ، بیش از هزار سال در انتظار ظهور او بوده اند.

صفحات کتاب :
156
کنگره :
‏‫‬‮‭BP330‏‫‬‮‭/ھ2م9 1388
دیویی :
‏‫‬‮‭297/5644
کتابشناسی ملی :
‎1‎6‎9‎3‎3‎9‎7
شابک :
9786009102839
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه مهدی ستیزان