معرفی و دانلود کتاب ایرانشناسی و زبان فارسی در اکراین

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایران شناسی و زبان فارسی در اوکراین

کتاب ایران شناسی و زبان فارسی در اوکراین نوشته جابر وثیق، از دو فصل با عناوین "ایران شناسی در اوکراین" و "زبان فارسی در اوکراین" تشکیل شده است. فصل اول خود شامل چهار بخش است که تاریخچه شرق شناسی و ایران شناسی در اوکراین را بررسی می کند و همچنین به معرفی مراکز شرق شناسی و ایران شناسی، نشریات شرق شناسی و ایران شناسی و شرق شناسان و ایران شناسان در اوکراین می پردازد.

فصل دوم کتاب باعنوان"زبان فارسی در اوکراین" نیز به پنج بخش تقسیم شده است که علاوه بر تاریخچه زبان و ادبیات فارسی در اوکراین به معرفی مراکز تدریس زبان فارسی در اوکراین، اساتید زبان فارسی در اوکراین،کتاب های آموزش زبان فارسی در دانشگاه های اوکراین و فهرست کتاب های موجود در انستیتو شرق شناسی کریمسکس در کی یف می پردازد.

گزیده کتاب ایران شناسی و زبان فارسی در اوکراین

میخائیل گروشفسکی، موسس مکتب فلسفه تاریخ در اوکراین که میزان نفوذ فرهنگ کشورهای شرقی مانند ایران، مصر، اعراب، ترکیه، ماوراء قفقاز و آسیای مرکزی را در تغییر فرهنگ اوکراین مورد تجزیه و تحلیل قرار داده به این نتیجه رسیده است که تأثیر فرهنگ ایران بر فرهنگ اوکراین چشمگیر بوده و آثار این تغییرات در جای جای اوکراین به چشم می‌خورد.

صفحات کتاب :
135
کنگره :
‫‬‮‭DSR64‫‭/و2‮الف‬9 1389
دیویی :
‫‬‮‭‬‭955/0072
کتابشناسی ملی :
2152746
شابک :
978-964-439-482-9
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه ایران شناسی و زبان فارسی در اوکراین