کتاب مهدویت آرمان آسمانی (چاپی و pdf)

بهائی پژوهی (جلد ششم)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهدویت آرمان آسمانی

در کتاب مهدویت آرمان آسمانی از مجموعه بهایی‌پژوهی، نخست از بزرگی و عظمت این عقیده یاد می‌کنیم و سپس از کسانی سخن به میان می‌آوریم که بیش از ۱۶۰ سال است با این آرمان و عقیده به جنگ برخاسته‌اند و تمام تلاش خویش را به کار گرفته و می‌گیرند تا جوامع شیعی و مسلمان را از این باور بالنده، تهی کنند. مخاطب اصلی کتاب مهدویت آرمان آسمانی، مسلمانان و شیعیانی‌اند که باور به مهدویت از ضروریات اعتقادات آنان است. 

گزیده کتاب مهدویت آرمان آسمانی

مهدویّت در اسلام

قرآن، به روشنی، از فیروزی و فراگیری اسلام، به عنوان آخرین آیین آسمانی یاد کرده است: خداوند کسی است که رسولش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن دین حق را بر تمامی ادیان چیره گرداند؛ هر چند مشرکان را خوش نیاید.  بر اساس آموز ه های قرآن و سنتّ نبوی، عقیده به ظهور مهدی، از ضروریاّت اعتقادات اسلامی است.جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که رسول خدا فرمود: هر کس قیام مهدی را انکار کند، هر آینه، به آن چه؛ بر محمّد نازل شده، کافر شده است. 

دو گروه اصلی و بزرگ مسلمانان، شیعه و سنیّ، درباره ی قیام جهانی حضرت مهدی علیه السام اتقّاق نظر دارند. هر دو گروه در ضرورت ظهور مهدی و حتمی بودن آن، مضمون یک سانی را از رسول خدا نقل می کنند که فرمود: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر طولانی می کند تا مردی از اهل بیت مرا برانگیزد. او هم نام و هم کنیه ی من است و زمین را همان گونه که از بیداد و ستم پر شده است، از عدل و داد می آکند.

صفحات کتاب :
72
کنگره :
BP224‏‫‬‭‬‭/م8765 1389
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
2‎0‎0‎6‎9‎5‎9
شابک :
9786005637045
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه مهدویت آرمان آسمانی