امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسلمانان در ایتالیا

کتاب مسلمانان در ایتالیا توسط انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است. سابقه حضور پرشمار و تأثیرگذار مسلمانان در ایتالیا به سال 827 میلادی و تصرف جزیره سیسیل توسط ایشان بازمی گردد. فاتحان مسلمان در این جزیره و دیگر نواحی جنوب ایتالیا تا سال 1091 میلادی حضور داشته و علاوه بر تأثیرگذاری بر هنر، صنایع و آداب و رسوم این نواحی، ابنیه و شمار زیادی از دیگر یادمان ها را از خود بر جای گذاشته اند. هر چند فاتحان مسلمان؛ علیرغم کاهش تدریجی قدرتشان، همچنان تا سال 1239 میلادی در جزیره سیسیل و تا سال 1300 میلادی در پولیا حضور داشته اند، رفته رفته اما از شمار و نفوذ ایشان در این نواحی کاسته شده است.

حضور مجدد مسلمانان در کشور ایتالیا به سالهای آغازین دهه شصت قرن بیستم و ورود شمار قابل توجهی از دانشجویان کشورهای اسلامی نظیر سوریه، اردن و فلسطین به این کشور باز می گردد. در کتاب مسلمانان در ایتالیا،آخرین وضعیت مسلمانان، مراکز و تشکل ها،کرسی های اسلام شناسی، چالش های پیش روی جامعه مسلمان ایتالیا و... مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

گزیده کتاب مسلمانان در ایتالیا

سابقه حضور پرشمار و تأثیرگذار مسلمانان در ایتالیا به سال827 میلادی و تصرف جزیره سیسیل ایتالیا توسط ایشان باز می گردد. فاتحان مسلمان در جزیره سیسیل و دیگر نواحی جنوب ایتالیا تا سال 1091 میلادی حضور داشته و علاوه بر تأثیرگذاری برهنر، صنایع و آداب و رسوم این نواحی، ابنیه و شمار زیادی از دیگر یادمان ها را از خود به جای گذاشته اند. هرچند فاتحان مسلمان ، علیرغم کاهش تدریجی قدرت شان، همچنان تا سال 1239 میلادی در جزیره سیسیل و تا سال 1300 میلادی در پولیا حضور داشته اند؛ اما، رفته رفته از شمار و نفوذ ایشان دراین نواحی کاسته شده است.

صفحات کتاب :
46

کتاب های مشابه مسلمانان در ایتالیا