امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجموعه مقالات توسعه فرهنگی و اجتماعی در چین

کتاب مجموعه مقالات توسعه فرهنگی و اجتماعی در چین مجموعه مقالاتی درباره ارزیابی فرهنگی و اجتماعی چین پس از دوره اصلاحات و درهای باز به جهان است. رشد اقتصادی چین در دهه نخست قرن حاضر به 10 درصد در سال رسید. این کشور در جستجوی حضور استراتژی اقتصادی سیاسی درمناطق آفریقا، آمریکای لاتین و غرب آسیاست. این کتاب بیانگر آن است که چین از درون رشد بالایی داشته و از جامعه‌ای بسته و سنتی به جامعه‎ای باز و مدرن تبدیل شده است.

گرچه چین کشوری پیچیده و متضاد به نظر می رسد اما موتور اقتصادی و بازیگری مهم در صحنه جهانی است و رقیبی بی‌بدیل برای ایالات متحده آمریکا شده است. مقابله با چین برای آمریکایی ها و سایر کشورهای جامعه جهانی بسان چالشی در قرن بیست و یکم در آمده است. از اینرو درک و شناخت کافی از اصول و ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی چین از بحث های اساسی درجامعه جهانی است. امید است این مجموعه مقالات برای پژوهشگران و علاقه مندان آشنایی با چین مفید واقع گردد.

گزیده کتاب مجموعه مقالات توسعه فرهنگی و اجتماعی در چین

در سال‌های اخیر، دولت چین تغییرات نسبتاً زیادی در حوزه دیپلماسی فرهنگی کرده است. زمانی به دیپلماسی فرهنگی به دیده تبلیغات در خارج از کشور مانند تبلیغات در داخل و با استفاده از الگوهای رایج در این حوزه می‌نگریست. اما با تغییرات بنیادی مفاهیم دیپلماسی فرهنگی تحت شرایط بین‌الملل و عصرارتباطات؛ این کشور توسعه مرتقیانه‌ای از بحث دیپلماسی فرهنگی ابراز داشته است. چین با استفاده از ابزار قدرت نرم که عمدتاً بر پایه منابع فرهنگی است به ارتباطات دوسویه با مخاطبان خارجی گام برداشته است.

صفحات کتاب :
295
کنگره :
‏‫‭HM621‭/خ9م3 1397‬
دیویی :
‏‫‭306/460951‬‬
کتابشناسی ملی :
5299687
شابک :
978-964-439-746-2
سال نشر :
‏‫1397

کتاب های مشابه مجموعه مقالات توسعه فرهنگی و اجتماعی در چین