کتاب آسیب شناسی موعودگرایی pdf

با تأکید بر آسیب گستری مسیح نمایان و مهدی نمایان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آسیب شناسی موعودگرایی

موضوع کتاب آسیب شناسی موعودگرایی، بررسی برخی از فتنه های اعتقادی و اجتماعی است که در سایۀ دروغ پردازی درباره موعود آخرالزمان پدید آمده است. مهدی قندی در این کتاب به موضوعاتی مانند موعودنمایان (مسیح‌نمایان و مهدی‌نمایان) در تاریخ، مدعیان و منسوبان دروغین مهدویت در جهان اسلام، فتنهٔ عباسیان و دو مهدی دروغینشان، غائله بابی و مهدی دروغین در شیراز، به وجود آمدن بهائیان، تحریف ماموریت مهدی (عج) به دست بهائیان وموضع بهائیان در برابر مهدویت حضرت حجت (عج) می‌پردازد.

عنوان فصل اول «موعودنمایان در تاریخ ادیان » است. این فصل، وجود پدیده مدعیان دروغین را در میان اهل کتاب می نمایاند. خواننده در این فصل کتاب آسیب شناسی موعودگرایی به خوبی در می یابد که انتظار موعود و نیز ظهور موعودهای دروغین پدیده هایی منحصر به جهان اسلام نیست؛ بلکه یهودیان و مسیحیان نیز اولاً شورمندانه منتظر ظهور مسیح موعودند، و ثانیاً با مدعیان دروغینی که هر از چندی سر بر آورده و خود را مسیح موعود خوانده اند، رو به رو بوده اند. آشنایی با زمینه های ظهور و فریبندگی این موعودنمایان دروغ گو، آینهٔ عبرتی برای ما خواهد بود.

عنوان فصل دوم «مدعیان و منسوبان دروغین مهدویت در جهان اسلام » است. در این فصل کتاب آسیب شناسی موعودگرایی، با چند تن از مشهورترین مدعیان و منسوبان مهدویت به اجمال آشنا می شویم و آشنایی تفصیلی با مهدی عباسیان و مهدی بهائیان را به فصل های بعد وا می گذاریم.

 اگر می‌خواهید یک شیعه راستین برای حضرت قائم (عج) باشید، بیایید کتاب آسیب‌شناسی موعودگرایی را با دقت بخوانیم چون هم ما را با سیر تاریخی آسیب‌هایی که مدعیان برای مهدویت تدارک دیده‌ بودند آشنا می‌کند و هم کمکی است تا در آینده با بینشی گسترده‌تر به موضوع مهدویت بنگریم و نسبت به این آسیب‌ها هوشیارتر باشیم.

گزیده کتاب آسیب شناسی موعودگرایی

پیش گویی تاریخ ظهور موعود در ادبیات یهودی، مسیحی و حتی ادبیات دینی اسلام نهی شده و بیان شده که همه باید چشم به راه تصمیم نا گهانی خدا باشند. یکی از آفت های پیش گویی تاریخ ظهور موعود، آن است که جویندگان نام و آوازه، خود را آماده می کنند تا در زمان مزبور ادعای دروغین خود را ابراز کنند و نظر مردم ساده دل را از این طریق به خود معطوف دارند. نمونه های متعدد از این نوع سوءاستفاده در دست است.

صفحات کتاب :
232
کنگره :
BP224/2‏‫‬‮‭/ق9آ5 1396
دیویی :
297/462
کتابشناسی ملی :
4418286
شابک :
9786005637533
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه آسیب شناسی موعودگرایی