امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انواری از نور الهی

در کتاب انواری از نور الهی با استفاده از آیات قرآن کریم و بیانات گهربار حضرت علی(ع) در نهج البلاغه و با استفاده از ادعیه و زیارت نامه ها و سخنان بزرگان، واژه نور را مورد بررسی قرار داده تا رهروان راه نور در مسیر الهی و نورانیت قدم بردارند.

خداوند متعال نور است و ایمان نور است و قرآن کریم نور است، ائمه اطهار و انبیاء نور هستند، امام زمان (عج) نور است و فرشتگان نور هستند. در طول تاریخ بشری، افرادی بوده اند که در تاریکی های ظلم و ستم و بیدادگری به مبارزه با طاغوت و ستمگران برخاستند و نورانیت به جامعه بخشیدند و پرچم عدالت و صلح و صفا را برافراشتند از جمله: امام حسین(ع) که نوری بود در آن تاریکی، ظلمت، ستمگری که با جهاد با یزیدیان و ایثار خون خودش، نورانیت به جهان بخشید و راه مقابله با ستم و ظلم را نشان دادند.

گزیده کتاب انواری از نور الهی

در نهج البلاغه حضرت علی(ع) از قرآن نیز به عنوان نور نام برده است که گزیده ای از سخنان گهربار ایشان به این شرح است:

- تنها از توصیفات خداوندی که قرآن تو را به آن دلات کرده است، پیروی نما و از نور هدایت قرآنی، روشنایی به دست بیاور. - و قرآن را بیاموزید، زیرا که بهترین گفتار است. در قرآن تدبر و تفقه نمایید، زیرا که بهار دلهاست. و از نور قرآن شفا بطلبید که قرآن شفای سینه ها است. و آنرا تلاوت کنید زیرا که سودبخشترین سرگذشت هاست. 

- حضرت رسول با تصدیق آنچه که پیش رو داشت و با نوری که از آن  پیروی می شود به سوی آن مردم آمد و آن قرآن است، او را به سخن گفتن وادار کنید وگرنه هرگز با شما سخن نخواهد گفت. - خداوند بزرگوار، پیامبر را با نور روشنایی بخش و برهان آشکار و روشن و با کتاب راهنما مبعوث فرمود. خاندانش بهترین خاندان و درخت او بهترین درخت، شاخه های آن معتدل و میوه هایش در دسترس است و برای همه است. - خداوند نور (هدایت) را با قرآن تمام نموده و دین خود را به وسیله آن کامل فرموده است.

- خداوند متعادل کتابی روشن و روشنگر (قرآن) را بر محمد (ص) فرو فرستاد که چراغ هایش خاموش نشود و کانون نوری است که شعله هایش فرو ننشیند و دریایی است که ژرفای آن درک نگردد و راه روشنی است که رهروش گمراه نشود و شعاع نوری است که روشنایی آن به تاریکی نگراید. - خداوند متعال، قرآن را سیراب کننده ی تشنگی دانشمندان قرار داده است و بهاری بر دلهای فقهاء و راه هایی واضح برای طرق صالحان، و دوایی که با داشتن آن دردی نمی ماند و نوری که با وجود آن ظلمتی به حیات انسان ها راه ندارد.

صفحات کتاب :
61
کنگره :
BP104‭‬ ‭/ن93‏‫‬‭ب9
دیویی :
‏‫‬‭297/159
کتابشناسی ملی :
2‎3‎6‎8‎3‎1‎5
شابک :
978-600-6168-37-1
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه انواری از نور الهی