امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرشته ای جدید

کتاب فرشته ای جدیدشامل پنج داستان جایی از پنج نویسنده متفاوت است. در روز روشن، معنی تالتو، فرزندان بلبل مرده، سرمایه انسانی و فرشته ای جدید عنوان داستان های این کتاب است. در مقدمه با تاریخچه داستان های جنایی در ایران و جهان آشنا می شوید.

سبک نوشتار نویسندگان این مجموعه و شیوه های پردازش شخصیت در داستان های کوتاه، وجه افتراق بین پنج داستان حاضر است. یکجا، مرگ با شیوه‌های سورئالیستی هوشمندانه تلفیق و ذهن را به یاری می طلبد و جایی دیگر اما داستان به همان سبک و سیاق معمول جریان عادی تا حصول نتیجه دنبال می گردد. در واقع، وجه تمایز در عین داشتن موضوعی واحد (جنایت)، موجب می شود تا خواننده احساس یک دست بودن نکند و اشتیاقش به اینکه بداند، در داستان بعدی چه چیزی انتظارش را می کشد، به نوعی و علاوه بر کنش های قصه، به هیجان بیشترش منجر گردد.

بخشی از متن کتاب فرشته‌ای جدید

شکمش غرش می کرد. او از صبح زود غذا نخورده بود. او امیدوارانه به دنبال طعمه ای می گشت. در آنجا، در اغذیه فروشی، یک خانم مسن ایستاده بود و یک لقمه رول سوسیس را با ذوق می خورد. با احتیاط نزدیک شد. گاهی اوقات فقط نگاه کردن به آن ها با حالت گرسنگی کافی بود، این خانم های پیر.

این کار معمولاً غریزه‌ی مادرانه‌ی آن ها را برمی انگیخت؛ اما با این یکی این‌گونه به نظر نمی رسید. وقتی او نزدیک تر شد، اخم کرد و برگشت. کاملاً معلوم بود دوست نداشت او مزاحمش بشود. به طور معمول او کنار می‌رفت و به دنبال خانم دیگری می گشت؛ اما هوا تاریک بود و امید به موفقیت کم بود؛ بنابراین چند قدم نزدیک تر شد. او آرام گفت: «ببخشید ».

زن به او نگاه کرد، چشمان آبی یخی اش سخت و سرد بود. «من گرسنه هستم، شما چیزی برای من دارید؟ .» نگاهی که حالا او را از سرتاپا می کاوید، تحقیرآمیز بود و لرزه به ستون فقراتش می انداخت.

صفحات کتاب :
69
کنگره :
‏‫‬‭‭PT۱۳۲۹‬
دیویی :
‏‫‬‭‭۸۳۳/۰۱۰۸‬
کتابشناسی ملی :
۸۴۲۴۲۴۸
شابک :
978-622-292-573-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه فرشته ای جدید