کتاب طراحی فونداسیون پله ای pdf

آموزش تصویری و گام به گام در ایتبس و سیف

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 48,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طراحی فونداسیون پله ای

کتاب طراحی فونداسیون پله ای نوشته محسن حیدری توسط انتشارات ایستا سازه قهستان منتشر شده است. آیا می­ دانید طراحی فونداسیون پله ای در نرم ­افزار سیف به چه صورتی است؟ آیا نیازی به اتصال بین دو فونداسیون با اختلاف تراز وجود دارد؟ چه زمانی نیاز به اجرای درز انقطاع در فونداسیون پاچلاقی داریم؟

در کتاب طراحی فونداسیون پله ای ، علاوه بر پاسخ به سؤالات مطرح ­شده، به طراحی فونداسیون پله ­ای و المان قائم متصل‌کننده‌ی دو فونداسیون به صورت گام­ به­ گام خواهیم پرداخت.

گزیده کتاب طراحی فونداسیون پله ای

امروزه کمتر پیش می آید که فقط در بخشی از پلان ساختمان، زیرزمین احداث شود. در غالب موارد یک طبقه با سطح کامل به عنوان زیرزمین در نظر گرفته می شود. به همین دلیل هم در آیین نامه ها به این موضوع پرداخته نشده است. در سازه هایی که قسمتی از پلان آن ها دارای زیرزمین است، چاره ای جز اجرای فونداسیون به صورت غیر همسطح نیست. برای عملکرد مناسب در زلزله، لازم است که اتصال قابل قبولی بین فونداسیون در دو تراز، ایجاد گردد. 

به عنوان یک راهکار، می توان دو تراز فونداسیون را توسط دیوار (دیوار حائل) یا پدستال به یکدیگر متصل کرد. با توجه به فاصله‌ی بین ستون ها می‌توان دیوار را در قسمت پایین تر تا تراز فونداسیون بالایی اجرا کرد و در قسمت بالا فونداسیون را با کلاف هایی به دیوار حائل متصل نمود.

شابک :
978-622-97717-0-9
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
45

کتاب های مشابه طراحی فونداسیون پله ای