کتاب دیوار چینی ساختمان pdf

اصول و مراحل دیوار چینی همراه با نکات مهم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیوار چینی ساختمان

کتاب دیوار چینی ساختمان نوشته آیت باهوش توسط انتشارات ایستا سازه قهستان منتشر شده است. یکی از موضوعات مهم در هنگام اجرای سازه توجه به اصول و نکات دیوار چینی ساختمان است که گاها برخی از مهندسین آن را نادیده می گیرند. اما عدم توجه به موضوع دیوار چینی و تیغه چینی علاوه بر اینکه مراحل اخذ پایان کار را دچار مشکل می سازد، می تواند خسارت های هنگفتی را به وجود بیاورد برای مثال در زلزله کرمانشاه حجم عظیمی از خرابی‌های به وجود آمده، ناشی از عدم توجه به همین موضوع بوده است.

لذا با توجه به اهمیت این موضوع، در کتاب دیوار چینی ساختمان تصمیم گرفتیم با مفاهیمی چون دیوار، تیغه چینی، ضوابط و استانداردهای دیوار چینی از جمله دیوارهای سبک آشنا شده و به بررسی مهمترین نکات عملیات سفت کاری ساختمان که همان عملیات تیغه چینی است، بپردازیم .

گزیده کتاب دیوار چینی ساختمان

تیغه چیست؟

مطابق با تعاریف لغوی ارائه شده در لغتنامه های فارسی، عبارت تیغه به شرح زیر تعریف می شود.

دیواری که از خشت خام یا آجر سازند و آن ها را از پهنا پهلوی هم قرار داده محکم کنند. (ناظم الاطباء). دیواری که ستبری آن ستبری ید خشت است.  دیواری که از یک خشت پخته یا خام کرده باشند با خشتهای عمودی نهاده، یعنی قطر دیوار همان قطر خشت باشد. دیواری که قطر آن تنگ ترین بعد خشت یا آجر و امثال آن باشد.

صفحات کتاب :
227
شابک :
978-622-7589-10-8

کتاب های مشابه دیوار چینی ساختمان