امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انواع مردان

کتاب انواع مردان، درباره ی انرژی های مردانه در مردان است. این انرژی ها همان الگوها و کهن الگوهایی هستند که در روان او جای گرفته اند و او را از درون شکل می دهند. این انرژی ها اثرگذار و نامرئی هستند و شخصیت, کار و روابط او را تحت تأثیر قرار می دهند.

این کتاب با دیدگاهی جدید و تازه به بررسی روان‌شناسی مردان می‌پردازد. در فصل دوم کتاب انواع مردان، با عنوان «پدران و پسران؛ اسطوره‌ها درباره‌ی پدرسالاری سخن می‌گویند»، به موضوع دشمنی پدر و مادر و طرد شدن مردان خواهیم پرداخت. در نگاه کلی، کتاب انواع مردان، به روان‌شناسی مردان مربوط می‌شود و روی روان‌شناسی مکتب یونگ تأکید دارد. 

گزیده کتاب انواع مردان

مردان در زندگی خود مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارند. در هر دوره‌ی زندگی، آنها تحت‌تأثیر انرژی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای مثال در سنین سی سالگی آن ها تحت‌تأثیر کهن‌الگوهای هرمس که دائمآ در حال حرکت است و دیونوسوس که به دنبال لذت‌های لحظه‌ای است قرار دارند. در همین سنین معمولا یک زن در زندگی آن ها وجود دارد که باید به او متعهد شوند. 

تصمیم برای متعهد ماندن به این فرد یا رها کردن او هم می‌تواند تحت‌تأثیر کهن‌الگوهای دیونوسوس و آپولو باشد. در دهه‌های بعدی زندگی، کهن‌الگوهای دیگری جایگزین کهن‌الگوهای قبلی می‌شوند. برای مثال پدر شدن و رسیدن به موفقیت می‌تواند تحت‌تأثیر زئوس باشد و مرگ همسر یا ابتلا به بیماری‌ای خطرناک، مرد را با کهن‌الگوی هادس روبه‌رومی‌کند. 


صفحات کتاب :
338
کنگره :
BF692/5
دیویی :
155/632
کتابشناسی ملی :
7425750
شابک :
‏‫‭978-600-92251-4-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه انواع مردان