کتاب برنده باشیم pdf

خودآموز هدف گذاری؛ کلید ایجاد تغییرات اساسی در همه ابعاد زندگی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برنده باشیم

کتاب برنده باشیم نوشته ریچارد لیدر با ترجمه سارا میرزایی توسط انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی منتشر شده است. اصل اساسی کتاب برنده باشیم آن است که راه دستیابی به سعادت و معنی فقط با داشتن هدف ممکن است. مهارت هدف‌گذاری یکی از مهارت‌های اساسی زندگی است که از کوچکی تا بزرگسالی می‌بایست آن را فرا گرفت. وقتی به یک خواسته مهم می‌رسیم، ظرف مدتی کوتاه، اهمیت و جذابیت آن کم می‌شود و دوباره باشدت و عطش زیادتری به دنبال چیز دیگری هستیم، با این تصور که اگر به این خواسته می‌رسیدیم، برای همیشه احساس رضایت و خوشبختی را تجربه می‌کردیم. توجه به نکته اخیر بدین معنی نیست که داشتن خواسته‌ها و هدفمندی امر بیهوده‌ای است، بلکه برعکس نیروی هدف در ذهن و جسم آدمی، انرژی فعالیت و حرکت ایجاد می‌کند. این حرکت فرد را وادار به ارتباط با انسان‌ها، اشیا و موقعیت‌های گوناگون می‌کند که حاصل آن رشد چندجانبه است. روزی که حرکت در مسیر خواسته‌ای را آغاز می‌کنی با روزی که به آن آرزو خواهی رسید، تفاوت‌های زیادی در درون تو رخ داده است. در راه رسیدن به اهداف می‌بایست نقاط قوت و ضعف و استعدادها و امکانات خود را بشناسی و بپذیری تا هنگام مواجهه با موانع به نحوی بتوانی از آنها عبور کنی

گزیده کتاب برنده باشیم

ما نیازمند هدف دار بودن زندگی هستیم ـ اینکه وجود ما در اینجا چه معنایی دارد، اینکه کار ما تفاوتی ایجاد می کند. بیشتر ما در زندگی خود به معنی و هدف علاقه مندیم. ولی تنها وقتی به آن توجه می کنیم که رویدادی همچون مرگ، بیماری، مشکل روابط، تغییر وضع اقتصادی، از دست دادن شغل و مانند این ها مجبورمان کند.

گاهی آنقدر زندگی را سرسری می گیریم که حادثه ای ما را بیدار می کند و آن وقت است که مجبور می شویم بپرسیم «دارم با زندگی ام چه می کنم؟» آنوقت است که تلاش می کنیم ارزش های حقیقی خود را کشف کنیم. پس مؤثرترین شیوه زندگی، از تصمیمی آگاهانه برای داشتن زندگی هدف دار ناشی می شود، پیش از آنکه ما را با رویدادهای بیدارکننده مواجه سازد.

صفحات کتاب :
174
کنگره :
BF637/ر2‏‫‭ل86 1390
دیویی :
158
کتابشناسی ملی :
1‎1‎1‎9‎1‎7‎1
شابک :
978-600-91205-3-6
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه برنده باشیم