امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از زابل تا پاریس (جلد اول)

کتاب از زابل تا پاریس (جلد اول) نوشته ی خانم آلما غازی است که مسیر داستانی آن روایت قصه ی دختری بنام آنا است که زابل، دانشگاه قبول شده و در این شهر با فراز و نشیب ها و اتفاقات گوناگونی مواجه می شود که در لابه لای آن ها معنی رفاقت، معرفت، محرومیت، فقر، عشق، اعتراض و خیلی چیزای دیگه رو بهتر می فهمد و درک می کند.

گزیده کتاب از زابل تا پاریس (جلد اول)

اولین شبی که رفتم خوابگاه میدون کوزه همون شبی بود که کلیدا رو از مهندس گرفتمو رفتم سراغ دوستایی که پیدا کرده بودم چندتاشون رفته بودن توی خوابگاه های خصوصی جا پیدا کرده بودن اما پنج شیش نفری بودیم که رفتیم سراغ ساختمون چهار طبقه ی خوابگاه میدون کوزه. در ساختمون حتی قفل هم نداشت و کاملاً باز بود. به محض اینکه وارد ساختمون شدیم رطوبت هوای دم کرده از گچ کاری خشک نشده ی دیوارا توی صورتمون خورد و نفسامون رو سنگین کرد.

هوا سرد بود و داخل ساختمون به لطف رطوبت سردتر. از پله هایی پوشیده از گچ و آجرو سیمان بالا رفتیم. طبقه ی اول هنوز در حال گچ کاری بود و وسایل اوستای گچ کار همون جا رها شده بود. طبقات بعد هم یا درو پنجره نداشت یا توی آشپزخونه سینک و کاشی ها هنوز نصب نشده بود. با ناامیدی به طبقه ی آخر رسیدیم. از پله ها که بالا میومدیم معلوم بود که جارو شدن. در راهرو رو که باز کردیم بارقه های امید به چشممون خورد. حدود ده دوازده اتاق حدودا دوازده متری وجود داشت. توی راهروی دوم یه اتاق بزرگ هم بود که احتمالاً به عنوان نمازخونه یا جایی برای دورهمی و تلویزیون دیدنو اینجور کارا در نظر گرفته شده بود.

ذوق زده، اولین اتاق راهروی اول رو انتخاب کردیمو بقیه دوستامون هم اتاق روبه رو شو برداشتن. در بین غرغر کردنای یکی دو نفر که همیشه برای غر زدن در هر شرایطی آمادگی دارن، آستینا رو بالا زدیمو شروع کردیم به جارو کردنو جابه جا کردنو تمیزکاری. توی همین حال و هوا بودیم که شنیدیم چندتا مرد از پله ها بالا میان، با هیجان رفتیم توی راه پله که چند مرد همسن و سال پدرامون رو با جعبه ابزار و تیر و تخته هایی تو دستاشون دیدیم.

صفحات کتاب :
133
کنگره :
PIR8355
دیویی :
8 فا 3/ 62
کتابشناسی ملی :
8548501
شابک :
978-622-292-522-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه از زابل تا پاریس (جلد اول)