امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
75,000
30%
ت 52,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شیرین تر از شکر (جلد سوم) پاییز

کتاب شیرین تر از شکر (جلد سوم) پاییز، مجموعه بازنویسی داستان های کهن فارسی است که ابوالفضل هادی منش آن را برای گروه سنی جوان و نوجوانان بازنویسی کرده است.
این  کتاب 365 حکایت کهن در خود جای داده است حکایت هایی که می توانند به صورت روزانه خوانده شوند تا تمام سال را با این کتاب بگذرانید.

محمدحسین صلواتیان تصویرگری مجموعه «شیرین تر از شکر» را انجام داده و تصاویر را با توجه به متن برای مخاطب خلق کرده است. همچنین سعید دین پناه نیز امور گرافیکی کار را بر عهده داشته است.

 

بخشی از متن کتاب شیرین تر از شکر (جلد سوم) پاییز

تاجری، همۀ برده های فروشنده ای را به هزار دینار خرید؛ امّا میان تاجر و فروشنده، اختلافی ایجاد شد. فروشنده می گفت: «من باید فقط یک دینار به تو پس بدهم » ولی تاجر می گفت: «یک دینار و یک قیراط باید به من پس بدهی» و از صبح تا نماز ظهر با هم بحث کردند. تاجر فریاد می زد و بر حق خود پافشاری می کرد و به هیچ طریقی از حقِّ خود نمی گذشت. 

فروشنده تسلیم شد و یک دینار و یک قیراط به او داد. تاجر، دینار و قیراط را گرفت و رفت. هر کسی که تاجر را می دید، به خاطر اینکه از یک قیراطِ ناچیز چشم پوشی نکرده و آن همه جنجال به پا کرده بود، او را سرزنش می کرد.
شاگرد فروشنده به دنبال تاجر رفت و به او گفت: «ای تاجر محترم دستمُزد مرا فراموش کردی.» تاجر، آن قیراط را به شاگرد فروشنده داد.
وقتی شاگرد بازگشت، فروشنده عصبانی شد و گفت: «این مرد، از صبح تا ظهر به خاطر یک قیراط، داد و فریاد کرد و بینِ مردم فکر آبروی مرا نکرد. حالا آن قیراط را به تو بخشید؟! این سخاوت و بخشندگی، با آن خساست جور در نمی آید!»

فروشنده، برای این که از کار تاجر سر در بیاورد، به دنبال او رفت. وقتی به او رسید گفت: «از کاری که کردی بسیار تعجّب کردم. از صبح تا ظهر به خاطر یک قیراط داد و فریاد کردی و از آن نگذشتی؛ ولی وقتی آن را از من گرفتی، به عنوان دستمُزد به شاگردم دادی! دلیل این کارَت چیست؟» 

تاجر گفت: «تعجّبی ندارد. من یک تاجر هستم و تجارت، آداب و رسومی دارد. یکی از آداب تجارت این است که در وقت معامله، به هیچ عنوان نباید ضرر کُنی، زیرا حتّی اگر یک درْهَم ضرر کنی، مانند این است که نصف عُمرت را در ضرر و خسارت به سر بُرده ای.
یکی دیگر از آداب تجارت این است که در وقت دادن دستمُزد به شاگرد، باید سخاوت به خرج دهی و دستمُزد او را پرداخت کنی. زیرا اگر تاجر دستمزد شاگرد را ندهد، مانند این است که خودش بر ناجوانمَردی خود، شهادت داده است. پس من با این کار، نه در عمرِ خود خسارت دیدم و نه شهادت بر ناجوانمَردی خود دادم...

 

دانلود و خرید کتاب شیرین تر از شکر(PDF و چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf شیرین تر از شکر و کتاب چاپی وشیرین تر از شکر فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت خریداری کنید.

 

 

صفحات کتاب :
271
کنگره :
‏‫‭PIR8299 /‮الف‬43433‏‫‬‮‭ش9
دیویی :
‏‫‭[ج]8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
8962844
شابک :
‏‫‭978-964-202-889-4‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه شیرین تر از شکر (جلد سوم) پاییز