امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خاطرات یک بیش فعال

کتاب خاطرات یک بیش فعال نوشته ملیسا هود توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. اگر شما، یکی از دوستانتان، یا شخصی در خانواده تان مبتلا به اختلال نقص توجه یا بیش فعالی بزرگسالان است و به دنبال راهکارهای بیشتری است تا از طریق آن ها بتواند به این شرایط غلبه کند می توانید کتاب میسا هود با عنوان خاطرات یک بیش فعال را به او معرفی کنید، این کتابی است که شما باید آن را مطالعه کنید و حتی بعدها باز به آن مراجعه کنید.

گزیده کتاب خاطرات یک بیش فعال

وقتی وارد دبیرستان شدم تازه متوجه شدم که مشکل واقعی من با درس و مدرسه چیست. چیزی که واقعاً به آن پی بردم این بود که من در برخی از درس ها واقعاً موفق تر بودم در حالی که در برخی دیگر خیلی ضعیف عمل می کردم. چیزی که بیشتر از همه تعجب مرا برمی انگیخت این بود که من در کلاس یک معلم نسبت به یک موضوع خیلی ضعیف بودم ولی وقتی به کلاس معلمی دیگر می رفتم نسبت به همان موضوع خیلی حرفه ای عمل می کردم. این ویژگی خاص مرا گیج کرده بود. دلیل آن را نمی فهمیدم، اما در کل متوجه این خصلت خودم شده بودم. 

من هیچ وقت به طور واقعی در مدرسه از خودم پشتکار به خرج نمی دادم چون تلاش بیش از حد من درست مانند این بود که دارم در یک اقیانوس خیلی بزرگ دست و پا می زنم و سعی می کنم مسیری را پیدا کنم تا نجات یابم. جزئیات خیلی زیاد بودند. بعدها متوجه شدم که مغز من دائماً برای سازمان دهی اطلاعات با خود در کشمکش است تا من بتوانم آن ها را پردازش کنم و سپس آن ها را بیاموزم. من آن قدر با خیال بافی های خودم سرگرم می شدم که معمولاً همیشه حواسم پرت بود، به بیرون از پنجره خیره می شدم و فکر می کردم که کی بزرگ خواهم شد و برنامه ریزی می کردم به پاریس بروم یا فیلم سینمایی بازی کنم یا شخصی مشهور باشم، برنامه ریزی می کردم یک شخصیت برجسته باشم. 

تا اینکه خانم جانسون، معلم ریاضی کلاس دوم به سمتم آمد و گفت: «ملیسا، اگر از این خیال بافی ها و حواس پرتی هایت دست برنداری هرگز جدول ضرب را نخواهی آموخت.» سپس خیلی آرام مرا به آخر کلاس برد و روی نیمکت آخر نشاند و شروع به آموزش من از طریق کارت های کمک یادگیری کرد. من آن روز جدول ضرب را خیلی سریع آموختم که این موضوع هم من و هم معلمم را به شدت متحیر کرد! اما خیلی خوشحال بودم و خانم جانسون را خیلی دوست داشتم چون به نظر می رسید که او ما را به عنوان دانش آموزانش خیلی دوست دارد.

صفحات کتاب :
145
کنگره :
‏‫‬‮‭RJ506
دیویی :
‏‫‮‭618/928589
کتابشناسی ملی :
7652478
شابک :
978-622-292-261-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خاطرات یک بیش فعال