امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چین در آیینه فرهنگ

کتاب چین در آیینه فرهنگ به مقالاتی اختصاص دارد که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن از رسانه های معتبر انتخاب و ترجمه کرده است. این مجموعه در سه بخش دینی، فرهنگی و اجتماعی، بیست مقاله را دربرمی گیرد.

برخی از موضوعات بررسی شده در این مقالات عبارت‌اند از: وضع موجود و روند توسعه دینی معاصر چین، مسایل دینی در فرهنگ معاصر چینی، اندیشه خنثی‌سازی اسلام و ارزش‌های زمانی آن، هماهنگی و همزیستی و آمیختگی فرهنگ سنتی چین و فرهنگ اسلامی، تأملاتی درباره توسعه فن‌آوری میراث فرهنگی در دوره جدید، نقش گروه‌های اجتماعی در حمایت از میراث فرهنگی ناملموس، وضعیت کودکان چین و اقدامات دولت در این باره و موضوعات متنوع دیگر.

گزیده کتاب چین در آیینه فرهنگ

در 30 سال گذشته، دولت چین به بهبود سیستم حقوقی حمایت از حقوق کودکان سرعت بخشیده، مسئولیت های دولت را تقویت کرده و قانون و سطح علمی کار کودکان را به طور مداوم بهبود داده است. بر همین اساس، محیط و شرایط زندگی، محافظت و رشد کودکان در چین به طور قابل توجهی بهبود یافته است. قبل از تأسیس جمهوری خلق چین، میزان مرگ ومیر شیرخواران در چین 200 درصد بود که در سال 2018 به 1/ 6 درصد کاهش یافت؛ تعداد بیمارستان کودکان به 228 و مرکز درمان نوزادان مبتلا به بیمارهای حاد به 37070 رسیده است.

میزان آموزش کودکان همچنان رو به افزایش است و میزان آموزش پیش دبستانی (مهد کودک) از 35 درصد در سال 2000 به 6/ 56 درصد در سال 2018 افزایش یافته است. میزان خالص ثبت نام کودکان در مقطع ابتدایی به 7/ 99 درصد رسیده و میزان ثبت نام خالص در مقطع های راهنمایی و دبیرستان به ترتیب به 1/ 100 درصد و 5/ 82 درصد رسیده است. گروه هایی از کودکان آسیب پذیر مانند یتیمان، کودکان خانواده های فقیر، کودکان معلول، کودکان خیابانی و کودکان مبتلا به ایدز مراقبت و کمک بیشتری دریافت کردند.

کشورها باید بطور فعالانه تحقق کامل حقوق کودکان را ارتقا دهند: تدوین و اجرای این کنوانسیون دولت ها را وادار کرده است که برای کمک و تغییر زندگی میلیون ها کودک و انجام نتایج قابل توجه، اقدامات مثبتی انجام دهند. اما ما همچنان می بینیم که هنوز کودکانی در جهان وجود دارند که از گرسنگی، استثمار، تبعیض، مجبور به کار خرید و فروش، خشونت، تهدید، بیماری های مواد مخدر، جنگ، ازدواج اجباری، محروم از حق تحصیل هستند.

صفحات کتاب :
159
کنگره :
‏‫‬‮‭HN733/5
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‮‭306/0951
کتابشناسی ملی :
7527321
شابک :
978-964-439-811-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه چین در آیینه فرهنگ