امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,200
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عمارت میرحسین

کتاب عمارت میرحسین نوشته اشرف اعتماد توسط انتشارات نظری منتشر شده است. در کتاب عمارت میرحسین سفری به دل تاریخ می کنیم و به دوران حکومت احمدشاه سر می زنیم. جنگ جهانی اول تازه به پایان رسیده است و هنوز مردم نتوانسته اند خود را از عوارض مخرب آن رها سازند. حال در این میان باید دید که در این عمارت، چه ماجراهایی در انتظار آدم ها است.

گزیده کتاب عمارت میرحسین

یک حیاط بزرگ بود و چند درخت لخت و عریان که روی شاخه های هر درختی فقط چند برگ خشکیده به چشم می خورد. حیاط خانه در پاییز بیشتر شبیه بیابان بی آب و علفی بود که فقط چند درخت خشکیده در گوشه کنارِ آن قد علم کرده بودند. حیاط پوشیده از برگ های زرد و نارنجی بود. حوضِ مربعی شکل بزرگی وسطه حیاط قرار داشت که چند تا ماهیِ ریز و درشت در آن می لولیدند.

فرش های دست بافت، ناهمواری های سطح اتاق ها را پوشانده بود. پرده های گلدار که به خاطر تابش نور آفتاب رنگ باخته بودند با وزش باد به رقص درآمده بودند. میرولی الله از سیّدهای طباطبایی مراغه بود مرد مؤمن و با خدایی بود روی زمینی که ارثیۀ پدریش بود کار می کرد با دست های زمختش بیل می زد می کاشت و برداشت می کرد همان کاری که پدرانش می کردند. زمانی که جنگ جهانی اول بود قحطی بیداد می کرد زمین هایش را فروخت و تو بازارچه یک حجرۀ کوچک خرید.

میرزاده دختر میرولی الله ده سالش بود زیبا و زبر و زرنگ بود. خواستگارا کم کم پاشنۀ در را درمی آوردند. گلین خانوم مادر میرزاده، هفت هشت شکم زاییده بود که همه به خاطر سیاه سرفه و سرخک تلف شده بودند فقط میرزاده مونده بود با یک خواهر کوچیکتر از خودش که اسمش علویّه بود. صدای کُرکُر قلیون بی بی از اتاق بغلی به گوش می رسید و با هر پُکِ قلیون، میرزاده رو صدا می زد و می گفت دخترم! گل سر سبدم یه چایی واسه بی بی بریز.

شابک :
978-622-209437-9
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
407
کنگره :
PIR7953
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
6027801

کتاب های مشابه عمارت میرحسین