کتاب تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا pdf

پیش از حضور اروپاییان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا

کتاب تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا پیش از حضور اروپاییان اثر آقای دکتر حمید شفیع زاده است که توسط انتشارات بوستان مهر منتشر شده است. در این کتاب اسنادی ارایه می شود که نشان می دهد قرن ها قبل از حضور اروپاییان، قاره استرالیا و نیوزلند، جزایر جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام محل رفت و آمد ایرانیان بوده است.

در کتاب تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا پیش از حضور اروپاییان، اسناد و مدارکی ارایه می شود که نشان می دهد این ایرانی ها بوده اند که از زمان هخامنشیان دست به اکتشاف مناطق اقیانوس هند از جمله استرالیا زدند. حتی آن ها متوقف نشده و تقریبا تمام جزایر اقیانوس آرام را کشف کرده و به سواحل غربی آمریکا رسیدند.

گزیده کتاب تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا

پیشینه ی علوم دریانوردی در تاریخ ایران، قدمتی هزاران ساله دارد. قدمتی که همتایی برای آن در تاریخ ملل دیگر نمی توان یافت. علوم دریانوردی طی سالیان متمادی، نسل به نسل بین ساحل نشینان ایرانی انتقال یافت و توانست با پیشرفت روز افزون خود، ایرانیان را به پیشتازان عرصه ی دریانوردی تبدیل کنند. از این دستاوردها، آثار و نشانه های بسیاری وجود داد که هر کدام روایتگر گوشه ای از پیشرفت های دریایی ایرانیان دارد.

از جمله آثاری که روایتگر دریانوردی ایرانیان است، استوانه ای با قدمت 8 الی 9 هزار سال است که در آن، پادشاهی سوار بر کشتی را نشان می دهد. در این تصویر پادشاهی سوار بر کشتی که در دستش ریسمانی قراردارد که به دو اسیر متصل است، دیده می شود. همچنین ملازم پادشاه گرز او را در دست دارد و دیگرانی غنایم و احشام را نگهداری می کنند. متأسفانه این شی با ارزش به وسیله غربی ها از ایران خارج شده و در آمریکا نگهداری می شود. آن ها حتی حاضر نیستند عکسی از این شی با ارزش در اختیار ایرانیان قرار بدهند.

صفحات کتاب :
292
کنگره :
DSR523/4 ‭/‮الف‬9‏‫‬‮‭ش7 1396
دیویی :
305/8955‬
کتابشناسی ملی :
4905695
شابک :
978-600-97483-7-2
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه تاریخ حضور ایرانیان در جزایر جنوب شرقی آسیا و قاره استرالیا