امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 82,000
خرید چاپی
230,000
10%
ت 207,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب فرمانده گندم خوار نوشتهٔ سیدسعید هاشمی است. نشر مهرستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان تاریخی برای نوجوانان نوشته شده است.

معرفی کتاب فرمانده گندم خوار

این اثر با محوریت موضوع کربلا، داستان عمرسعد را روایت می کند. عمر سعد فرماندۀ مشهور و نام‌آشنای سپاه کوفه است که مدت هاست لشکری با سربازان سلاح‌های فراوان آماده ساخته تا به سوی ایران بتازد و ری را به هر قیمتی، به چنگ آورد.
اما ناگهان ابن زیاد، والی کوفه، او را فرامی‌خواند که این سپاه مقصدی دیگر دارد و اگر در جنگی بسیار کوتاه‌تر، برابر سپاهی کوچکتر و با هر خصم و حیله که خواستی پیروز شوی، حکومت ری از آن تو می‌شود.
سختی این مبارزه برای ابن‌سعد یک چیز است و آن تردیدی است که ایمان و آرزوهایش را مقابل هم قرار داده‌است؛ گندم حکومت ری آرزوی اوست و اهل‌بیت پیامبر(ص) در سپاه مقابل او.
ماجرای این دوراهی بزرگ و سرنوشت‌ساز تاریخ را سیدسعید هاشمی برای نوجوانان و جوانانی بازگو می‌کند که اینگونه دوراهی را در مسیر زندگانی خود بسیار خواهند داشت.

خلاصه کتاب فرمانده گندم خوار

رمان فرمانده گندم خوار در چند فصل نوشته شده است. این رمان یک راوی اول‌شخص دارد. راوی روایت خود را از روزی که بیرون شهر کوفه کنار لشکرش بود آغاز می‌کند.
کتاب فرمانده گندم خوار نوشتهٔ سیدسعید هاشمی در زمینهٔ تاریخ اسلام و پیوند آن با تاریخ ایران می‌گذرد. در این داستان، صحبت از شخصیت‌هایی همچون یزید و عبید الله بن زیاد و موقعیت‌هایی مانند جنگ و کشورگشایی است.
برای نگارش این رمان تاریخی از منابع گوناگونی همچون «قرآن کریم»، «الکامل فی التاریخ»،‌ «اعیان الشیعة» و «الامامة و السیاسة» استفاده شده است.

دانلود رایگان کتاب فرمانده گندم خوار

خرید pdfکتاب فرمانده گندم خوار هم اکنون در سایت و اپلیکیشن فراکتاب فراهم نیست اما نسخه چاپی این کتاب را با پانزده درصد تخفیف می توان خریداری نمود.

مرد گندم خوار

این اصطلاح همان کتاب فرمانده گندم خوار است که توضیحاتش در سطوح بالا داده شده است.

متن کتاب فرمانده گندم خوار

دشت نینوا شلوغ بود. افراد در رفت و آمد و تمرین بودند. من با حصین بن تعمیم و یزیدبن رکاب در خیمه نشسته بودم و داشتم نقشه می کشیدم تا ببینم سربازها را چگونه بچینیم. یزیدبن رکاب گفت: «با این هفتاد هشتاد سربازی که حسین دارد، این همه نقشه و پیش بینی لازم نیست. کافی است دستور حمله بدهی و فقط من با 2 هزار سربازی که دارم، به سویش بروم و کار را تمام کنم!»
حصین بن تمیم خنده تمسخرآمیزی کرد و گفت: «تو حسین را خیلی دست کم گرفته ای! حتی اگر لشکرش را هم حساب نکنیم، حسین به تنهایی می تواند از پس لشکر 2 هزار نفری تو بر بیاید.»
یزید گفت: «چرا مهمل می گویی ابن تمیم؟ مگر می شود یک نفر بر 2 هزار نفر غالب شود؟! بیا برویم حسین را از نزدیک ببین! حداقل پنجاه و شش هفت سال سن دارد. پیرمردی مثل او چطوری می تواند بر این همه سرباز جوان پیروز شود؟!»
حصین گفت: «مثل اینکه تو شمشیر زدن حسین را در جنگ صفین و جمل و نهروان ندیده ای؟ من جنگیدن حسین را دیده ام. طوری شمشیر می زند که انگار دارد بوته های خار را از جلوی پایش کنار می زند. او با هر ضربه شمشیر می تواند یک نفر را از پا دربیاورد.»
یزید گفت: «زیادی گنده اش می کنی حصین!»
حصین بن تمیم گفت: «گیرم حسین بن علی را دست کم می گیری. درباره ابالفضل و علی اکبر و جعفر و عون و قاسم چه می گویی؟ ابن رکاب، این جماعت از قبیله بنی هاشم هستند. قبیله بنی هاشم از قدیم در جنگ معروف بودند.»

یزید حرفی نزد. به من نگاه کرد تا نظر مرا بداند. گفتم: «این لشگر به این کوچکی اگر ما را شکست دهد، مایه آبروریزی است. باید طبق نقشه حرکت کنیم. نمی شود سربازان همین طور درهم و هردمبیل بروند جلو! هر جنگی نقشه ای دارد. اگر قرار بود هرکس همین طور خودسرانه جلو برود، پس عبیدالله برای چه مرا امیر سپاه کرد؟ او انتظار دارد ما منظم و مطیع جلو برویم!»

خرید کتاب فرمانده گندم خوار

این اثر را در فراکتاب با تخفیف ویژه خریداری نمایید.

خرید کتاب فرمانده گندم خوار مشخصات رمان فرمانده گندم خوار در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: مهرستان
نویسنده: سید سعید هاشمی
تعداد صفحه: 367
موضوع: رمان تاریخی با محوریت عمر سعد فرمانده سپاه یزید در کربلا
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
348
کنگره :
‏‫‭PIR8299‬‬
دیویی :
8فا1/62
کتابشناسی ملی :
8450169
شابک :
978-622-7763-06-5
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه فرمانده گندم خوار