کتاب ماه بلند pdf

روایتی پر کشش از ماجرایی کنار یک برکه

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماه بلند

کتاب ماه بلند نوشته بهزاد دانشگر توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است. کتاب ماه بلند روایتی پر کشش از ماجرایی کنار یک برکه اتفاق می افتد.

گزیده کتاب ماه بلند

به پیامبر(ص) خبر دادند که دوازده هزار سوار در سرزمین «یابس» جمع شده، با یکدیگر عهد کرده اند که تا پیامبر(ص) و علی(ع) را به قتل نرسانند و جماعت مسلمین را متلاشی نکنند از پای ننشینند! پیامبر(ص) عده ی بسیاری از یارانش را فرستاد سراغشان. آن ها اما بدون نتیجه برگشتند. می ترسیدند شاید.

سرانجام پیامبر(ص)، علی(ع) را با گروهی از مهاجر و انصار به نبرد اعزام کرد. آن ها به سرعت حرکت کردند و با تدبیر امیرمؤمنان(ع) شبانه راه رفتند و صبحگاهان دشمن را در حلقه ی محاصره گرفتند. نخست اسلام را بر آن ها عرضه کردند و چون نپذیرفتند، هنوز هوا تاریک بود که به آن ها حمله کردند و آنان را درهم شکستند.

سوره ی عادیات نازل شد؛ درحالی که هنوز سربازان اسلام به فرماندهی علی(ع) به مدینه بازنگشته بودند. رسول خدا(ص) آن روز در نماز صبح این سوره را تلاوت فرمود. نماز که تمام شد، اصحاب گفتند: «این سوره ای است که ما تا به حال نشنیده بودیم! » پیامبر فرمود: آری، علی بر دشمنان پیروز شد، و جبرئیل دیشب با آوردن این سوره به من بشارت داد: به نام خداوند بخشنده ی مهربان سوگند به اسبان دونده [مجاهدان] در حالی که نفس زنان به پیش می رفتند، و سوگند به افروزندگان جرقه ی آتش [در برخورد سم هایشان با سنگ های بیابان]، و سوگند به هجوم آوران سپیده دم که گرد و غبار به هر سو پراکندند، و [ناگهان] در میان دشمن ظاهر شدند.

کتابشناسی ملی :
5073133
شابک :
978-600-99976-1-9
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
112
کنگره :
BP37/4‏‫‬‭‏‫‬‮‭/د2م2 1397
دیویی :
297/951

کتاب های مشابه ماه بلند