کتاب سیمای سلیمانی (حاج قاسم از منظر دیگران)

خاطراتی از زندگی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

امتیاز
5 / 2.7
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
67,000
10%
ت 60,300
نظر شما چیست؟

کتاب سیمای سلیمانی نوشته علی شیرازی حاصل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از منظر همرزمان، فرماندهان، سیاسیون و... روایت شده و کار نشر آن را انتشارات خط مقدم برعهده داشته است.

معرفی کتاب سیمای سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی نوشته علی شیرازی حاصل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از منظر همرزمان، فرماندهان، سیاسیون و... روایت شده و کار نشر آن را انتشارات خط مقدم برعهده داشته است. کتاب سیمای سلیمانی کوشیده تا در هفت فصل، ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولین سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل ها را روایت کند.‌

کتاب سیمای سلیمانی کتاب سیمای سلیمانی مخاطب را با ویژگی‌های سردار دل ها و شهید بزرگ جبهه مقاومت "از زبان دیگران" آشنا می‌کند. تبیین مکتب و عظمت وجودی سردار سلیمانی کتاب‌های گوناگونی می‌طلبد. نگارش «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» از سوی حجت‌الاسلام علی شیرازی رقم خورد و خاطرات شخصی وی از سردار سلیمانی نیز در کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم از نشر خط مقدم در دسترس است.

خلاصه زندگی نامه سردار سلیمانی

قاسم سلیمانی، فرزند حسن و فاطمه سلیمانی در سال 1337در روستای قنات ملک از توابع شهرستان راُبر کرمان در خانوادهای کشاورز و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادر وی از عشایر طایفه ی سلیمانی می باشند. حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود. داعش گروهی تکفیری بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلأ قدرت در این منطقه با حمایت محوری عبری، عربی، آمریکایی پدید آمد.

سردار سلیمانی

سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام توسط موشکهای لیزری پهپاد آمریکایی در بامداد روز ۱۳ دی ماه 1398 به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به کاروان آن ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

درباره علی شیرازی نویسنده کتاب سیمای سلیمانی

علی شیرازی اول آذر 1348 در شهر رفسنجان به دنیا آمد. وی از سال 1361 با مطبوعات همکاری دارد و تاکنون با روزنامه‌های جمهوری اسلامی، اطلاعات و غیره همکاری داشته است. از سال 1378 در هفته‌نامه «پرتو سخن» به‌عنوان جانشین سردبیر و اکنون به عنوان جانشین مدیر‌مسئول مشغول به کار است.

حجت الاسلام علی شیرازی نویسنده کتاب سیمای سلیمانی از دیگر سوابق اجرایی ایشان می‌توان به کارشناس مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) شهرستان قم و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد. گفتنی است وی در اولین همایش پاسداران اهل قلم در سال 1383 به عنوان «مؤلف برگزیده» معرفی شده است.

بخشی از متن کتاب سیمای سلیمانی

یکی از محل های بروز و ظهور فرماندهی قاسم سلیمانی، جنگ 33 روزه بود. او به نوعی مدیریت در فرماندهی این جنگ را به عهده داشت. روش ها، تاکتیک ها و استراتژی های جنگی را روی نقشه با سیدحسن نصرالله و فرماندهان اصلی حزب الله مرور می کرد، و همین موضوع، اسرائیل را مستأصل کرده بود.
واضح بود که ناوچه ی اسرائیلی در مدیترانه، تصادفی موشک نخورده است؛ بلکه این ها بر اساس یک طراحی تصمیم گرفته بودند نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را از کار بیندازند؛ که همینطور هم شد. وقتی ناوچه را با موشک زدند، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دیگر وارد کارزار نشد؛ چون می دانستند به همان سرنوشت دچار می شوند.

برای نخستین بار اسرائیل احساس می کرد نمی تواند زمینی پیشروی کند؛ در حالی که یکی از بردهای رژیم صهیونیستی در تجاوزات قبلی اش، ورود به خاک لبنان و به کارگیری نیروی زمینی اش بود؛ اما در اینجا دیگر احساس کردند نمی توانند از مرز جلوتر بیایند، و حتی منطقه ی محدودی را هم که اشغال کرده بودند، نتوانستند حفظ کنند و از آنجا رفتند.

دانلود کتاب سیمای سلیمانی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf سیمای سلیمانی و همچنین خرید کتاب چاپی سیمای سلیمانی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

دانلود و خرید کتاب سیمای سلیمانی نسخه پی دی اف و چاپی

در جدول ذیل مشخصات کتاب حاج قاسمی که من میشناسم را ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: خط مقدم
نویسنده: علی شیرازی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 208
موضوع: خاطرات شهید قاسم سلیمانی
فرمت کتاب pdf و چاپی

 

صفحات کتاب :
208
کنگره :
‫‬‮‭DSR1668
دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
8491675
شابک :
‏‫‬‭978-622-7510-29-4‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه سیمای سلیمانی