امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هزار و دوازدهمین نفر

کتاب هزار و دوازدهمین نفر توسط محمدرضا حسنی سعدی و عباس صادقی گرداوری شده است. حاج قاسم یک مکتب و یک مدرسه بود.حاج قاسم محصول 8 سال دفاع مقدس بود. حاج قاسم شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و مرید و سرباز امام خامنه ای عزیز بود. حاج قاسم مرد جهاد 41 ساله بود. حاج قاسم رأفت و مهربانی یک مسلمان شیعه بود. حاج قاسم کوه خشم در مقابل ظلم و ستم بود. حاج قاسم یار و یاور و پشتیبان فرزندان شهید بود. حاج قاسم آتش فشان عشق و معرفت بود. حاج قاسم کار را و خستگی را خسته کرده بود. حاج قاسم کمتر از کسری ها و کمبودها گلایه می کرد.

حاج قاسم دنبال مرگ شرافت مندانه می دوید و مرگ از او فرار می کرد. حاج قاسم دلتنگ دوستان شهیدش بود. ترس از مرگ در وجود حاج قاسم نبود. حاج قاسم زیرک و هوشیار بود. حاج قاسم با چشمان تیزبینش توطئه های شش ماه آینده ی دشمن را می دید و آن ها را خنثی می کرد. حاج قاسم بسیار با ادب بود. حاج قاسم سریع البکا و شدیدالبکا بود. قاسم از مصاحبت با والدین و خانواده ی شهدا لذت می برد. سلیمانی عزیز حواسش به همه جا بود. کتاب هزار و دوازدهمین نفر بازگو کننده 200 خاطره از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می باشد.

گزیده کتاب هزار و دوازدهمین نفر

شبکه الفرات، آقای ابوالحسن رئیس یکی از قبایل عراق و فرماندهی نیروی مردمی می گوید: مطلع شدیم که 370 نفر از نیروهای داعش آرایش نظامی گرفتند. برنامه عملیاتشان گروگان گرفتن زائران ایرانی بود. نزدیک اربعین بود و حفاظت از زوّار را حاج قاسم سلیمانی فرماندهی می کرد. موضوع را به ایشان اطلاع دادیم. نگرانی در میان برادران عراقی موج می زد و منتظر دستور و تصمیم سردار بودیم، اما حاجی تنها با بیست نفر از نیروهایش راهی شد. مسیر نیروهای داعش مشخص بود. لشکر اندک سردار کمین کرد. درگیری بین دو جبهه فقط سی دقیقه طول کشید و تمام. فقط یک نفر از داعشی ها زنده ماند که اسیر شد. حاج قاسم با همان کت و شلواری که تنش بود، مقابل اسیر داعشی ایستاد. کت و شلوارش را نشان داد و گفت: می بینی لباس من برای جنگ نیست. وای بر شما اگه رهبرم سید علی دستور دهد که لباس نظامی بپوشم!

خیلی ها می گویند حاج قاسم را قبول داریم. سردار سلیمانی سردار دل ها بود. دلمان آتش گرفت از کار آمریکایی ها اما... اما ما کاری با رهبر نداریم. جمله آخر داستان را بخوانید او سردار سید علی حسینی الخامنه ای بود، سرداری که عمرش را در جنگ های برون مرزی دور از خانه و خانواده گذراند. سرداری که با اشاره رهبرش امنیت کشور و منطقه را تأمین کرد. امنیت من و شما را.

کتابشناسی ملی :
7415271
شابک :
978-622-733615-3
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
192
کنگره :
DSR1668‬
دیویی :
955/0844092‬

کتاب های مشابه هزار و دوازدهمین نفر