امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صاحب پنج شنبه ها

کتاب صاحب پنج شنبه ها نوشته نرجس شکوریان فرد توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است.  نرجس شکوریان فرد در این کتاب ۳۹ داستانک با موضوع زندگی امام حسن عسگری (ع) دارد. داستان‌هایی از منابع گوناگون از زندگی صاحب پنجشنبه‌ها تا صاحب جمعه هایمان، مهدی  (عج) را بهتر بشناسیم.

 این روایات و داستان‌ها دربردارنده جنبه‌های مختلف زندگی امام یازدهم اعم از علمی، سیاسی، اخلاقی و... است . در پایان هر داستان هم یکی از مسائل روز جامعه که با موضوع داستان در ارتباط است، آورده شده که در تاثیرگذاری آن نقش مهمی دارد.

گزیده کتاب صاحب پنج شنبه ها

شهر پرخیر و برکتی است مدینه، خوبان عالم در این شهر چشم گشودند و دست یاریشان زندگی ما را آباد کرد. فرزند امام هادی هم در مدینه به دنیا آمد، روز جمعه، هشتم ماه ربیع الثانی. سلام بر امام حسن عسکری! هر چند زمان کوتاهی ساکن مدینه بودند، و به اجبار حکومت عباسی راهی سامرا شدند.

سامرا شهری است در عراق، آن قدر سرسبز و پرطراوت بود، مخصوصا با جریان آب وسیع کنارش، که اسمش را گذاشته بودند: سُرِّ مَن رَأی؛ یعنی هرکس آن را می دید، خوش حال می شد. بعدها در دهان ها این طور گشت: سامرّا.

یک شهر بزرگ آن چنانی نبود؛ پایتخت نوبنیادی بود «سُرِّ مَن رَأی»؛ سران و اعیان و رجال حکومت و به قدری از مردم عادی که حوائج روزمره را برطرف کنند، در آن جمع شده بودند. امام حسن ساکن آن ماندند تا شهادت، و شیعه تنهایی را حس کرد با غیبت حضرت حجت!

صفحات کتاب :
84
کنگره :
BP50
دیویی :
297/9584
کتابشناسی ملی :
7387540
شابک :
978-622-714698-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه صاحب پنج شنبه ها