امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ از می لینگ هوپگود(نویسنده کتاب) با ترجمه میلاد سبزه آرای لنگرودی  در انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده است.

این کتاب را می‌توان در لیست کتاب های ارزشمند و تاثیرگذار برای فرزندپروری جای داد.

 

 

درباره کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

آیا تنها یک روش استاندارد فرزندپروری وجود دارد؟ از رویکردهای بومی فرزندپروری در کشورهای مختلف جهان و حتی در میان قبایل بدوی چه چیزهایی می‌توانیم بیاموزیم؟

استفاده از پوشک، کالسکه، غذاهای فوری، شیر خشک، اسباب‌بازی‌های کارخانه‌ای و ... باعث شده است که بارداری، والدگری، دوران کودکی، نحوه تغذیه، خواب، آموزش و حتی بازی با کودکان در بسیاری از فرهنگ‌ها تغییر یابد و شیوه درست فرزندپروری در همه مشابه هم شود.
هرچند رویکرد غربی فرزندپروری اهمیت دارد اما به نظر می‌رسد دراین‌باره به صداهای متنوع‌تری نیاز داریم.

در این کتاب دکتر می‌لینگ هوپگود به عنوان یک مادر آگاه، نگاهی به رفتارهای متنوع فرزندپروری در کشورهای مختلف جهان از آرژانتین گرفته تا فرانسه، چین، ژاپن، کنیا، تبت و حتی قبایل و اقوام آکا، پولینزی و مایا می‌اندازد تا بینشی وسیع‌تر نسبت به ابعاد مختلف فرزندپروری داشته باشد.

 

کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت میکنند

 

بخشی از متن کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

 

بسیاری از افرادی که در بوئنوس آیرس زندگی می‌‌کنند از نوادگان خانواده‌‌های اسپانیایی و یا ایتالیایی هستند که در اواخر قرن‌ 18 و اوایل قرن 19 به آرژانتین نقل‌مکان کرد‌ه‌اند.
این مهاجران، عادات‌های جنوب مدیترانه را با خود به اینجا آوردند، جایی که مردم پس از غروب آفتاب سوزان غذا می‌‌خوردند و خیلی نگران این نبودند که بچه‌‌ها بیدار بمانند.

آن‌ها در سرزمین جدیدشان که روزهایش نیز طولانی‌تر بود، برخی از سنت‌‌های خود مانند دستور پخت ماکارونی نونا، دورهمی‌های هفتگی خانوادگی و صرف دیرهنگام شام و دیر خوابیدن را حفظ کردند.
دورا بارانکوس، سرپرست یک موسسه مطالعاتی در دانشگاه بوئنوس آیرس، یکی از مورخانی است که با او صحبت کردم و او نظریه خود را برای من شرح داد.
او معتقد بود بسیاری از مهاجران هنگام ورود به اینجا هنوز مجرد بودند، بنابراین می‌توانستند هر ساعتی که خواستند بیرون بروند و این عادات تبدیل به یک سبک زندگی شد.

وب‌‌سایت رسمی شهر می‌گوید: «در بوئنوس آیرس شما می‌توانید از ساعت 10 شب تا صبح غذا بخورید.
درحالی‌که در شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و لندن، رستوران‌‌ها در ساعت 8:30 شب بسته می‌شوند، در بوئنوس آیرس این اتفاق قبل از ساعت 11 شب نمی‌‌افتد.»

 

دانلود کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

براتی تهیه و دانلود کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

صفحات کتاب :
335
کنگره :
‏‫‬‮‭HQ755/8
دیویی :
‏‫‬‮‭649/1
کتابشناسی ملی :
8667432
شابک :
978-622-98183-5-0
سال نشر :
978-622-98183-5-0

کتاب های مشابه اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می کنند؟ ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا