کتاب تور تورنتو

دانشجوی شهید حادثه پرواز اوکراین، امیرحسین قربانی

امتیاز
5 / 3.7
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
65,000
15%
ت 55,250

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب تور تورنتو به قلم محمدعلی جعفری، روایتی از زندگی دانشجوی شهید امیرحسین قربانی یکی از شهدای حادثه دل‌خراش هواپیمای اوکراین است.

معرفی کتاب تور تورنتو

در کتاب تور تورنتو عاشقانه‌های یک روز یک خانواده ایرانی روایت شده است؛ دل دادن‌ها و دل بردن‌ها از فرزندی که بعد از برخاستن هواپیمای 752 به آغوششان بازنگشت. کتاب تور تورنتو به دلیل محبوبیت بالا توانست در دو هفته ابتدایی معرفی کتاب به چاپ چهارم خود دست یابد.

خلاصه کتاب تور تورنتو

نویسنده کتاب تور تورنتو در مقدمه کتاب می نویسد:
«جنگ همیشـه زیر لایه های این خاک و آب جاری اسـت. نبرد شکوهمند حق و باطل. حتی اگـر ندانی. حتی اگر باورش برایت سـخت باشـد. در این میانه، عـده ای خود خواسـته می شـوند رزمنـده دفـاع مقـدس، مدافع حـرم، وطن و سامت. روزگاری با این جماعت بر خورده و روایتشان کرده بودم.
اما دسـت روزگار برگ جدیدی از مظلومیت را رو کـرد. اتفاقی که جنس غریبی داشـت. حادثـه پـرواز اوکراین. عـده ای که در مسـیری افتـاده بودند؛ نـه برای مبارزه، نه برای دفاع. بی هوا و نا باورانه پر کشیده بودند. نمی توانم بگویم این کتاب حاصل چند سـاعت مصاحبه اسـت. نـه که نتوانم. قابل محاسبه نیست. جلوی مادری می نشستم که بعد از دو سال، هنوز رخت عزا تنش بود؛ پدری که بغض گلو اجـازه نمی داد لب از لب بردارد. انگار همین 
دیروز خبر را شنیده اند. همین قدر تازه. همین قدر داغ. همین قدر داغدار... .
زنـگ زدم بـه پیاده کننـده مصاحبه هـا. جلوجلـو عذرخواهـی کـردم کـه ایـن صوت ها، اصلا شبیه صوت ها مصاحبه ای نیست که قبلا شنیده ای. بین آن ها صدای گرومپ گرومپ بلند می شد، صدای جیغ، صدای گریه و گاهی تا مدت ها صدای سکوت. گل گلش، زمان هایی بود که هیچ کس حسابی روی آن باز نمی کند؛ سر سفره. پای سینی چای. زیر درختان باغ دره سیر.
چاره ای جـز این نبـود. باید با این پـدر و مادر زندگـی می کردم. چنتـه ام خالی می مانـد اگر می خواسـتم خیلی رسـمی کلیـد پِلـی رکـوردر را بزنـم و بگویند و بشـنوم. لوکیشـن های مختلفی را امتحان کردم؛ یزد، تفت، بهاباد، دره سـیر..
جان به جانم می رسید تا یک ذره امیرحسین شان را نشانم بدهند.
عاقبت تصویرها را یک کاسه کردم؛ همه از زبان پدر. بی اضافه و گزافه... .
بساط تور تورنتو اینطوری به پا شد...»

برشی از متن کتاب تور تورنتو

معصومه دو بار از زیر آینه‌قرآن ردش می‌کند. آب می‌ریزد پشت سرش. صدقه می‌دهم. امیرحسین می‌رود زنگ خانه همسایه را می‌زند. آقای فهیمی وقتی می‌فهمد راهی است به‌سختی از پله‌ها پایین می‌آید. صدا می‌زند خانمش قرآن بیاورد. می‌گیرد بالاسر امیرحسین. بعد دست می‌گذارد روی شانه‌اش و دعا می‌خواند و فوت می‌کند به سروصورتش.
_آقای دکتر خدا پشت‌وپناهت!

کتاب تور تورنتو نوشته محمدعلی جعفری روایت یک روز از زندگی یک خانواده ایرانی و زندگی نامه شهید امیرحسین قربانی، یکی از شهدای حادثه تلخ هواپیما 752 اوکراین را به تصویر می‌کشد...

 

مسابقه کتاب تور تونتو

مسابقه کتاب تور تورنتو

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، نهاد کتابخانه های استان یزد و مجمع نویسندگان دارالعباده یزد مسابقه کتابخوانی تور تورنتو را تا پایان اسفند 1401 با 500 میلیون ریال جایزه برگزار کرده‌اند. پس از خرید کتاب از فراکتاب، برای شرکت در مسابقه عدد 3 را به سامانه پیامکی 30006159 ارسال کنید. باید کد شرکت در مسابقه را با مبلغ 5 هزار تومان خریداری کنید.

دانلود کتاب تور تورنتو

نسخه الکترونیک کتاب تور تورنتو را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

شهید امیر حسین قربانی

شهید امیرحسین قربانی دانشجوی دانشگاه مانیتوبا کانادا بود. او اهل یزد و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده بود. پدر او از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از آزادگان ایرانی است. پس از این حادثه تلخ بسیاری از بازماندگان این شهدا از حاکمیت و کشور دل چرکین گشتند. اما این خانواده با وجود از دست دادن جگرگوشه خود از باورها و اعتقاد خود به انقلاب اسلامی دست نکشیدند و بر این مصیبت صبر نمودند. این کتاب به روایت پدر شهید نقل شده و در ضمن مرور آخرین روزهای زندگی این شهید، وقایع دوران اسارت پدر و کودکی امیرحسین نیز بیان گشته است

خرید کتاب تور تورنتو

خرید کتاب تور تورنتو با تخفیف وِیژه در فراکتاب ممکن شده است.

خرید کتاب تور تورنتو

مشخصات کتاب تور تورنتو را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: روایت فتح
نویسنده: محمدرسول ملاحسنی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 141
موضوع: زندگی نامه امیرحسین قربانی، دانشجوی شهید حادثه پرواز اوکراین
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

 

سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
141
کنگره :
‫‭PIR8339‫‭
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
8686223
شابک :
978-600-330-602-8

کتاب های مشابه تور تورنتو