کتاب بررسی تطبیقی پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور pdf

رویکردی تطبیقی به پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور با تکیه بر مولفه‌های آرتیکولاسیون، تغییرات تمپورال و داینامیک

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی تطبیقی پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور

کتاب بررسی تطبیقی پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور، نوشته امید سلیمانی و پویا سرایی است که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است.

معرفی تکنیک‌های پیانو اینکه چگونه به موسیقی می‌رسیم، در نتیجه‌ی حرکاتی است که از احساسات نشأت می‌گیرد به طوری که از احساس به حرکت (تکنیک)و از حرکت به صدا (موسیقی)خواهیم رسید. چیزی که مهم است در پیوند این مسیر تکنیک است که موجب ایجاد موسیقی می‌گردد و هنر و توانایی نوازنده به این مسئله وابسته است که آیا او تفسیری درست از متن موسیقایی و همچنین برداشت درست از نشانه‌گذاری‌هایی که توسط آهنگساز لحاظ شده داشته است یا خیر و اینکه آیا تکنیک او با آن‌چه در صفحه نت ثبت شده است مطابقت دارد؟ در این‌جا تلاش برای تسلسل نقش‌های آهنگ‌ساز، نوازنده و شنونده در خلق و بازآفرینی موسیقی و واکنش در مقابل آن است.

باید بتوان به سادگی تعداد بی‌شمار حرکات بدن انسان را به چند الگوی حرکتی اصلی که به درستی تعریف شده‌اند و جوهر تکنیک هستند، تقسیم کرد و این حرکات را با الگوهای تصویری موسیقی مطابقت داد. این کار به سادگی انجام‌پذیر است زیرا استخوان‌بندی انسان‌ها در تمام دنیا یکسان است و از زمان‌های بسیار دور و از زمان اختراع پیانو تا به امروز نیز چنین بوده است. برپایی الگوهای حرکت که برای نواختن پیانو اساسی هستند، با محرز دانستن این مطلب، امکان‌پذیر است. با این وجود، تنوع نامحدود و دلپذیری مانند اندازه، وزن، تناسب اعضای بدن درون این شباهت وجود دارد. هر فردی متفاوت از فرد دیگر است (نک ساندور، ۱۳۸۸: ۲۳). تکنیک در واقع همان فرآیند جذب نمونه‌های حرکتی در نتیجه تکرار می‌باشد. 

بخشی از متن کتاب بررسی تطبیقی پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور

این که چگونه به موسیقی می رسیم، در نتیجه ی حرکاتی است که از احساسات نشأت می گیرد به طوری که از احساس به حرکت (تکنیک) و از حرکت به صدا (موسیقی) خواهیم رسید. چیزی که مهم است در پیوند این مسیر تکنیک است که موجب ایجاد موسیقی می گردد و هنر و توانایی نوازنده به این مسئله وابسته است که آیا او تفسیری درست از متن موسیقایی و همچنین برداشت درست از نشانه گذاری هایی که توسط آهنگساز لحاظ شده داشته است یا خیر و این که آیا تکنیک او با آن چه در صفحه نت ثبت شده است مطابقت دارد؟

در این جا تلاش برای تسلسل نقش های آهنگ ساز، نوازنده و شنونده در خلق و بازآفرینی موسیقی و واکنش در مقابل آن است. باید بتوان به سادگی تعداد بی شمار حرکات بدن انسان را به چند الگوی حرکتی اصلی که به درستی تعریف شده اند و جوهر تکنیک هستند، تقسیم کرد و این حرکات را با الگوهای تصویری موسیقی مطابقت داد. این کار به سادگی انجام پذیر است زیرا استخوان بندی انسان ها در تمام دنیا یکسان است و از زمان های بسیار دور و از زمان اختراع پیانو تا به امروز نیز چنین بوده است. برپایی الگوهای حرکت که برای نواختن پیانو اساسی هستند، با محرز دانستن این مطلب، امکان پذیر است.

سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
164
کنگره :
‏‫‭MT222
دیویی :
‏‫‭786/2193
کتابشناسی ملی :
8420902
شابک :
978-622-247-709-7

کتاب های مشابه بررسی تطبیقی پاسچر در نوازندگی پیانو و سنتور