امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کوه زیتون

کتاب کوه زیتون یازده اصل برای رسیدن به یک زندگی فوق‌العاده نوشته مایکل وی. ایوانف در سال 2017 است. این کتاب داستان یک پسر رومی به نام فلیکس را روایت می‌کند که در جستجوی ثروت و موفقیت است. وی سفری را آغاز می‌کند و با مردی عرب آشنا می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد.

گزیده کتاب کوه زیتون

ما از مرگ می‌ترسیم چراکه در اعماق وجودمان می‌دانیم هنوز زندگی نکرده‌ایم. زمان یک دروغ‌گوی مکار است و با طلوع خورشید در هر صبح و نشان دادن ماه در هر شب، ما را فریب می‌دهد. ما معتقدیم همیشه یک روز دیگر خواهیم داشت اما جهان هستی با چین‌وچروک‌های روی صورتمان و درد استخوان‌هایمان به ما هشدار می‌دهد که به‌زودی زمان تمام می‌شود. امشب از مرگ هراسی نداشتم. ترسم از این بود که مبادا به‌اندازه‌ای که از این دنیا گرفته‌ام به آن پس نداده باشم. ترسم از این بود که مبادا از اصولی که فراگرفته‌ام تنها در جهت منافع خودخواهانه‌ام استفاده کرده باشم.

از این می‌ترسم که رازهای خردمندانه‌ای که به من آموخته‌ شده است را پیش خود نگه ‌دارم و به کسی نگویم. یک روز استاد من برمی‌گردد و از من در مورد چیزهایی که به من عطا شده می‌پرسد. تا به امروز همه آن‌ها را نزد خود پنهان کرده‌ام.

هر شخص همواره باید یک تصویر ذهنی از هدف و نتیجه فعالیتش‌ داشته باشد و باید در نظر داشته باشد که روزها در حال سپری شدن هستند و زمان به‌زودی به پایان خواهد رسید، در غیر این صورت قربانی تقدیر خواهد شد و خودش را سرزنش خواهد کرد. همچنین اگر می‌خواهد به اهدافش برسد و زندگی که همیشه خواهان آن بوده است را به دست بیاورد، باید هرروز هر آنچه می‌خواهد بدان برسد را تجسم کند و آگاهانه در مسیر تحقق اهدافش گام بردارد. او باید در همان ابتدای روز به این موضوع فکر کند که انجام موضوع موردنظرش او را به کجا خواهد برد و چه ثمره‌ای برای او به دنبال خواهد داشت. من در تمام عمرم با این اصل زندگی کرده‌ام، اما امروز فراموش کرده‌ام خواسته‌هایم را در ذهنم تجسم کنم.

صفحات کتاب :
182
کنگره :
‏‫‭BF637‬‬
دیویی :
‏‫‭158/3‬‬
کتابشناسی ملی :
8673885
شابک :
978-622-98183-6-7
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه کوه زیتون