امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 23,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نابغه تنبل

کتاب نابغه تنبل اثر کندرا آداچی است که در سال 2017 منتشر شده است. این کتاب اثری تحسین شده است که توانسته است امتیازات بالایی از منتقدان کتاب و مخاطبین به دست آورد و به رتبه‌های بالای فروش دست یابد. کندرا متخصص ایجاد سیستم برای انجام کارها است.

او در انجام کارهای درست، در ترتیب درست و به دلایل درست، استاد است، از بسته‌بندی یک جعبه گرفته تا میزبانی یک مهمانی او در این کتاب به شما یاد می دهد تمام مراحل زندگی مرجع مفیدی برای شما باشد و توصیه‌‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید فضا را برای چیزهای بسیار مهم زندگی‌تان باز کنید.

شعار جدید شما این است: در مورد چیزهای مهم نابغه باشید و در مورد چیزهایی که برای شما اهمیتی ندارند تنبل باشید. هر فصل کتاب نابغه تنبل یکی از اصول نابغه تنبل را برجسته می‌کند و ایده‌هایی برای اجرای آن ارائه می‌دهد. هریک از اصول به‌تنهایی تأثیر ملموسی بر زندگی شما خواهند داشت اما وقتی همه آن‌ها را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید خواهید دید که چگونه این سیزده اصل می‌توانند در کنار هم راه‌حل‌های عالی برای مشکلات شما ارائه دهند و توجه شما را بر روی موارد با اهمیت زندگی‌تان متمرکز کنند.

در کتاب نابغه تنبل روش‌های بهتری برای شستن لباس‌ها، اتمام پروژه‌ها و تهیه غذا خواهید آموخت. اما فراتر از این موارد کاربردی، شما با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که زندگی واقعی ترکیبی است از موفقیت و شکست، سرزندگی و خستگی، مرتب بودن و شلختگی. این‌ها همگی بخشی از زندگی شما هستند و باید به استقبال آن‌ها بروید.

گزیده کتاب نابغه تنبل

رایج‌ترین راه‌حل برای رفع احساس خستگی این است: ساده‌سازی. کار کمتری انجام بده، کمتر در اینستاگرام فعالیت کن، تعهدات خودت را کمتر کن، کارهایت را برون‌سپاری کن و به برخی درخواست‌ها نه بگو. در عوض، وارد فعالیت‌های اجتماعی شو، عضو یک کتابخانه‌ شو و در حیاط خانه گوجه‌فرنگی‌ بکار! همچنین، اگر می‌خواهی ازدواجت پایدار باشد، خودت برای بچه‌ها غذا درست کن، برای خودت کار دومی دست‌وپا کن و شبی را برای صرف شام در یک رستوران با همسرت اختصاص بده.

به نظر شما انجام این کارها چقدر ساده است؟ طبق تجربه من، ازدواج، کارآفرینی و باغبانی همه جزو کارهای بسیار پیچیده‌ هستند. مفهوم زندگی ساده برای مسیحیان حتی می‌تواند پیچیده‌تر از این هم باشد. عیسی فردی بود بی‌خانمان با دوازده نفر دوست. او برای تأمین غذا و محل خواب خود محتاج دیگران بود.

زندگی او فقط متمرکز بر یک هدف خاص بود و نسبت به مابقی امور زندگی سهل‌گیری بسیاری می‌کرد. هرچند خود عیسی مسیح چنین شرایطی داشته اما در کتاب مقدس و در حکمت 31 (که در مورد آن سوءبرداشت‌های زیادی نیز وجود دارد) گفته شده است که: «زن باید قبل از طلوع آفتاب بیدار شود، برای خانواده‌اش لباس بدوزد، کشاورزی کند و بدن ورزیده‌ای داشته باشد.»

دیویی :
‏‫‭158/1
کتابشناسی ملی :
8695052
شابک :
978-622-98183-7-4
سال نشر :
‏‫1400
صفحات کتاب :
302
کنگره :
‏‫‭BJ1496

کتاب های مشابه نابغه تنبل