امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب این گونه باشیم (جلد دوم)

کتاب این گونه باشیم (جلد دوم) نوشته‌ی سیدجواد بهشتی است که به موضوع سبک زندگی اسلامی می پردازد. هر آیینی «سبک زندگی» ویژه خود را دارد و پیروان هر دین بر پایه آموزه هایش، راه و رسم زندگی خود را سامان می دهد.

روشن است که سبک زندگی مسلمانان باید با سبک زندگی مسیحیان و یهودیان و دیگر مسلک ها و تفکرات اعتقادی، متفاوت باشد. مسلمانان پیرو دینی هستند که کامل ترین دین الهی است؛ پس سبک زندگی برگرفته از اسلام می تواند متکامل ترین زندگی را برای آنان به ارمغان بیاورد.

در این جلد به بایدهای مناسبات «اجتماعی» فرد مسلمان با دیگران در جامعه ای که زیست می کند پرداخته می شود تا آشکار شود که اسلام از او چه انتظاری دارد.در هر فصل این کتاب به یکی از گروه های اجتماعی می پردازد و درباره مناسبات با آن گروه مطالبی بیان می شود؛ گروه هایی همچون خویشاوندان، همسایگان، میهمانان، کودکان؛ بیماران و جوانان.

گزیده کتاب این گونه باشیم (جلد دوم)

در ابتدا به نکتۀ مهمی درباره جوانی اشاره می شود و آن زودگذر بودن فرصت هاست. جوانی خیلی زود می گذرد و کسی برنده است که از این فرصت ها به خوبی استفاده کند. لذا امیرالمومنین(ع) فرمود: «مَا أَقْرَبَ الدُّنْیَا مِنْ الذَّهَاب وَ الشَّیْبَ مِنْ الشَّبَاب»(چقدر این دنیا زود می گذرد و چقدر پیری زود می رسد و جوانی را کنار می گذارد).

با توجه به زودگذر بودن جوانی، در روایتی به استفاده از این موقعیت زودگذر سفارش شده است:

«انْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَیْرِ فَإِنَّهَا تَمُرُّ مَرَّ السَّحَاب» (فرصت های خوب را قدر بدانید؛ زیرا آن ها همانند ابر، به سرعت می گذرند).

کنگره :
‫‬‭‭BP11
دیویی :
‏‫‬‭‭297/02‬
کتابشناسی ملی :
7269595
شابک :
‏‫‭978-600-441-275-9
سال نشر :
1400‬

کتاب های مشابه این گونه باشیم (جلد دوم)