نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هفت قانون معنوی برای والدین

کتاب هفت قانون معنوی برای والدین نوشته دیپاک چوبرا توسط نشر پیکان منتشر شده است و مجموعه نوار با گویندگی بیتا خداداد این کتاب را به صورت صوتی ارائه می دهد.از دیگر آثار این نویسنده در نوار، می‌توان کتاب صوتی هفت قانون معنوی موفقیت و کتاب صوتی اَبَرمغر را نام برد.

 کتاب هفت قانون معنوی برای والدین که در دسته‌ی آثار روانشناسی قرار می‌گیرد، به والدین کمک می‌کند تا در تربیت فرزاندن‌شان مرتکب خطاهای کمتری بشوند. همه‌ی پدرها و مادرها ضعف‌هایی در رفتارهایشان دارند که ناخواسته در تربیت کودکانشان به کار می‌برند. آن‌ها با آگاه نبودن از خطاهای خودشان، آن خطا را به نسل بعدی منتقل می‌کنند. ممکن است در طول زمان متوجه اشکالات رفتاری‌ خود شده و درصدد اصلاح آن برآیند؛ اما این اصلاح به معنای اصلاح آن رفتار در فرزندشان نیست!

فرزند حالا ناخواسته و ناخودآگاه آن ضعف اخلاقی را آموخته و تا خودش متوجه خطا بودن آن رفتار نشود، امکان کنار گذاشتن و اصلاحش وجود ندارد. بدین شکل ممکن است خطایی در چندین نسل از یک خانواده ادامه پیدا کند.

دیپاک چوپرا در این کتاب صوتی هفت قانون را به والدین معرفی می‌کند تا کودکان بهتری به جامعه تحویل بدهند. این هفت قانون بدین شرح است: قانون توانایی مطلق، قانون بخشندگی، قانون کارما، قانون کمترین تلاش، قانون قصد و آرزو، قانون عدم دلبستگی و قانون دارما وی در ادامه درباره ی این قوانین توضیح داده و به والدین می‌آموزد که با هر گروه سنی چگونه باید برخورد کرده و به چه شکل باید این قوانین را در رده‌های سنی مختلف به او بیاموزند. نویسنده برنامه‌ای هفت روزه برای روزهای هفته نیز ارائه می‌دهد تا کار پدران و مادران را آسان‌تر کند.

گزیده کتاب هفت قانون معنوی برای والدین

سه‌شنبه روز کارما است. امروز به فرزندانمان می‌گوییم وقتی به انتخابی دست می‌زنی، آینده را تغییر می‌دهی. کارما واژه‌ای به زبان سانسکریت به معنی عمل و عکس‌العمل، علت و معلول و ثمرات انتخاب‌ها و نتایج اعمال است. یعنی نتیجهٔ هر اندیشه، گفتار یا رفتار ما با دقتی حیرت‌انگیز به سمت ما بازمی‌گردد. سه‌شنبه در نقش والدین توافق می‌کنیم این کارها را با فرزندانمان به انجام برسانیم:

یک: گفتگو درباره بعضی از انتخاب‌های امروزشان.

دو: نشان‌دادن اینکه چگونه در گذشته با دست زدن به انتخابی آینده‌مان عوض شده است.

سه: توضیح دربارهٔ درست و نادرست بودن انتخاب‌ها باتوجه‌به احساسی که هر انتخاب ایجاد می‌کند.

«از کردار نیک جز برکت نزاید.» - بودا

صفحات کتاب :
150
کنگره :
HQ769‭/چ‌9ه‍7 1377
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
م‌77-7224
شابک :
964-6229-68-9
سال نشر :
1377

کتاب های مشابه هفت قانون معنوی برای والدین