نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سه نیمه سیب

کتاب سه نیمه سیب نوشته محمد محمودی نور آبادی داستان زندگی دو شهید بزرگوار، مجتبی و مصطفی بختی است که از زبان مادرشان می‌باشد. این دو شهید مشهدی بعد از تلاش بسیار برای رفتن به سوریه در نهایت با نام های مستعار عازم می‌شوند.
مجتبی و مصطفی تلاش بسیاری می‌کنند تا از طرق قانونی به سوریه بروند اما به نتیجه نمی‌رسند و در نهایت در سال 1394 در پوشش مدافعان افغانستان با نام های بشیر و جواد رضایی راهی سوریه می شوند و بعد از چند ماه به شهادت میرسند.

خرید کتاب سه نیمه سیب

 

نویسنده کتاب سه نیمه سیب

همانطور که در بالاتر گفته شد، نویسنده کتاب سه نیمه سیب محمد محمودی نور آبادی است که در مورد ماجرای عجیب و غریب این دو برادر اینچنین می گوید:

محمد محمودی نور آبادی

این دو شهید بعد از شهادت با همان نام‌های مستعار وارد ایران می‌شوند. وقتی مسئولان پیگیر آدرس خانواده این دو شهید می‌شوند متوجه می‌شوند که آدرسی که آنها قید کرده‌اند، اشتباه است. در نهایت با اطلاعاتی که از گوشی همراه یکی از این دو برادر استخراج می‌کنند، شماره‌ای از خانواده می‌یابند و به آنها اطلاع می‌دهند.

 

بخشی از متن کتاب سه نیمه سیب

انگار خواب می‌بینی. پلک می‌زنی و دوباره با دقت نگاه می‌کنی. خواب نیستی؛ اما مثل این‌که هستی. همه چیز، شبیه به یک نمایشنامه است؛ تعزیه‌ای بی‌تماشاگر، در خلوت اتاقی محقر و در طبقه بالایی خانه‌ای ساده در کوچه‌ی هفت فلاحی قاسم آباد؛ دو بازیگر که تماشاچی هم باشند.
خیالت، پرستویی‌ست تیزبال که در آسمان حال و گذشته‌های دور و نزدیک در رفت و آمد باشد؛ پرستویی که به بیابان‌های تفتیده‌ی عراق عرب می‌رود و نمایشی را مرور می‌کند که زنی باید قهرمان آن باشد.

چقدر در این لحظه‌ها، خود را شبیه به ام‌وهب آن نمایش می‌بینی؛ شبیه به زنی که دار و ندارش – وهب – را آورده تا به قربانگاه بفرستد؛ تا همیشه‌ی تاریخ، در لابه لای برگ‌های سیاه خیانت، فتنه و دنیاطلبی، شهرت زنی دیده شود که از آن دوازده هزار مرد دعوت کننده از پسر پیغمبر، مردتر بنماید و با شکوه‌تر جلوه کند …
کتاب سه نیمه سیب به زندگی دو شهیدی می‌پردازد که بعد از شهادت با نام مستعار وارد ایران می‌شوند و بعد از پیگیری مسئولین متوجه می‌شوند که اطلاعات این دو شهید اشتباه است ...

 

دانلود و خرید کتاب سه نیمه سیب (چاپی)

خرید کتاب چاپی سه نیمه سیب در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی سه نیمه سیب فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک اثر چاپی تهیه کنید.

صفحات کتاب :
295
کنگره :
‫‭8‮فا‬3/62
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6053098
شابک :
978-622-965091-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سه نیمه سیب