امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرآیندهای ذهنی

کتاب فرآیندهای ذهنی نوشته آیلین مشایخی توسط انتشارات نظری منتشر شده است. در علم روانشناسی رفتار کاربرد زیادی دارد و یکی از مهمترین شیوه‌های کشف بیماری‌های روانی کشف از طریق مشاهده بالینی و سنجش رفتار است که از طریق متدهای علمی پژوهشی انجام می‌گردد.

همچنین بر روی حالات گوناگون فرد هم نام‌هایی گذاشته شده که به رفتارهای مختلف خوانده می‌شوند. کتاب فرآیندهای ذهنی سعی دارد فرایندهای مختلف ذهنی را بررسی کند و آن را تحلیل کند.

گزیده کتاب فرآیندهای ذهنی

نکات کوچک رفتاری

آیا برای شناخت شخصیت افراد، به سراغ موارد بزرگ و کلی می‌روید یا نکات کوچک رفتاری برای شما اهمیت دارند؟ جالب است بدانید که در حقیقت گفته می‌شود، همیشه قضاوت اول اشتباه است و شما عموما با چیزی بیشتر از آن چه در برداشت اول شاهدش بودید، مواجه هستید. با این حال، شما می‌توانید در همان دیدار اول شخص مورد نظر خود را از لحاظ رفتاری بررسی کنید و شناخت دقیق را به تعاملات بعدی خود واگذار نمایید. در این بخش فهرستی از نکات کوچک رفتاری برای شناخت شخصیت یک فرد را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید بینش خود را بهبود ببخشید. توجه به این نکات به خصوص برای انتخاب شریک تجاری، همسر، دوست و یا همراهان زندگیتان ضروری است.

چگونه استدلال می‌کند؟

شما باید توجه داشته باشید که وقتی اختلافی با عزیزی بروز می‌کند، آیا شخص مورد نظر شما به مخاطب خود حمله می‌کند یا سعی در برطرف کردن مشکل دارد؟ افراد مثبت و کسانی که برای برقراری ارتباط مناسب هستند، عموما برای حل مشکل به وجود آمده بحث می‌کنند و قصد منتقل کردن احساس بد به دیگران را ندارند.

احساسات او چند بار تغییر می‌کند؟

شاید به نظر شما فردی وجود داشته باشد که از مسائل کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت، عصبانی می‌شود. باید بدانید که این فرد قابل اطمینان نیست؛ چرا که در حالت ایده آل، شخصی که قادر است احساسات خود را کنترل کند، می‌تواند مشکلات خود را مدیریت نماید. این موضوع به شما در مورد پایداری عاطفی شخص مورد نظرتان اطلاعات می‌دهد.

صفحات کتاب :
184
کنگره :
B105
دیویی :
126
کتابشناسی ملی :
7508084
شابک :
978-622-209-803-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه فرآیندهای ذهنی