امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,500
خرید چاپی
150,000
15%
ت 127,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب جهاد تبیین با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب و درون مایه ی اهمیت و بایسته های موضوع جهاد، تبیین توسط حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده و انتشارات انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب جهاد تبیین

جهاد تبیین به معنی روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی، به منظور مقابله‌ با دشمن و وسوسه‌‌های او دانسته شده است. نخستین‌بار، این اصطلاح را آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۵ش، به‌کار برد و در آذر سال ۱۴۰۰ش به تبیین و بررسی آن پرداخت. وی معتقد است این اصطلاح از وصیت‌نامه امام علی(ع) به حَسَنین(ع) گرفته شده است؛ که در صورت محقق شدن، آثاری مانند «جلوگیری از تحریف»، «حفظ پشتوانه » و «از بین رفتن مشکلات» دارد.

خلاصه کتاب جهاد تبیین

آنچه در تبیین مدنظراست، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل های نادرست ، غلط ومغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است. بنابراین تبیین در جهت روشنگری است، بدون جهت گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم.
 این کتاب در پنج فصل با عناوین و موضوعات زیر تدوین شده است:
فصل اول: کلیات؛ به تعریف جهاد و جهاد تبیین و همچنین فواید و آثار تبیین و مطالبی از این دست، پرداخته است.
فصل دوم: الزامات جهاد تبیین؛ به سیاست‌ها و بایدها و نبایدهای این فریضه اختصاص دارد.
فصل سوم: روش‌ها و انحاء؛ مربوط به برخی از روشهایی است که در بیانات رهبر انقلاب، به آن اشاره شده است.
فصل چهارم: موضوعات نیازمند تبیین؛ در بیانات رهبر، موضوعاتی مورد مطالبه قرار گرفته است که مجاهدان این عرصه لازم است تبیین این موضوعات را در اولویّت قرار دهند و در این فصل به بیش از سی مورد از این موارد، پرداخته شده است.
فصل پنجم: وظایف اقشار خاص؛ به وظایف اقشار و نهادهای مختلف در این زمینه اختصاص یافته است.

مشخصات نویسنده

سید علی حسینی خامنه ای ،مرجع تقلید شیعی و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. ایشان عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. ایشان در شهر مشهد چشم به جهان گشودند. تحصیلات حوزوی خود را در حوزه های علمیهٔ مشهد، نجف و قم گذراندند. ایشان از همان جوانی به مبارزه با حکومت شاهنشاهی پرداختند. به همین دلیل ایشان در دوران پهلوی شش بار بازداشت شدند. همچنین به مدت سه سال به ایرانشهر تبعید شدند که با اعتراضات مردم این امر لغو گردید.

متن کتاب جهاد تبیین 

درقبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رهاکردن اذهان مردم و به‌خصوص جوان‌ها، «جهاد تبیین» خنثی‌کنندهٔ این توطئه دشمن و این حرکت دشمن است.

هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید… و می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. 

خرید کتاب جهاد تبیین

این کتاب را در فراکتاب با تخفیف تهیه کنید.

دانلود کتاب جهاد تبیین مشخصات کتاب جهاد تبیین را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
گردآوردنده: سعید صلح میرزایی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۳۸۳
موضوع: جهاد تبیین
قالب انتشار: epub و چاپی

دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
8670087
شابک :
978-622-7491-43-2
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
383
کنگره :
‏‫‬‭‭DSR169

کتاب های مشابه جهاد تبیین