امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دعا در مکتب اهل بیت علیهم السلام

کتاب دعا در مکتب اهل بیت علیهم السلام، بازتنظیم و بازتدوین یادداشت های پراکنده ی حسن قدوسی زاده است که سال ها پیش تهیه شده بود و به لطف خداوند متعال و عنایت حضرات معصومین در ماه رمضان 1437 قمری مورد بازبینی و تکمیل قرار گرفت و در یازده فصل تنظیم گردید.

هدف اصلی از تألیف کتاب دعا در مکتب اهل بیت علیهم السلام، آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با معارف اهل بیت در دعاها و نیز ایجاد انس و الفت هر چه بیشتر بین نسل جوان دانشگاهی و حوزوی با این متون پر محتوا و عظیم القدر است.

نکته دیگری که می توان آن را از اهداف تألیف کتاب برشمرد، بررسی و تبیین مسئله «استجابت دعا» در فرهنگ اسلامی است. مهمترین خروجی دعا در نظر عامّه مردم و حتی برخی از خواص، بحث استجابت است که در این کتاب به نحوی ساده و روان و در عین حال مستند به روایات ائمه مورد بررسی قرار گرفته است.

گزیده کتاب دعا در مکتب اهل بیت علیهم السلام

در روایات معصومین و دستورات بزرگان، همواره به دعا کردن توصیه شده است. دعا در هر شرایط زمانی و مکانی و روحی امکان پذیر و مؤثر است، امّا برخی از زمان ها و مکان ها، با توجه به اهمیت آن ها، جهت استجابت دعا تأثیر خاصی دارند و خداوند برخی از زمان ها و مکان ها را نسبت به دیگر مکان ها و زمان ها فضیلت و برتری داده است؛ مانند برتری شهر مکّه نسبت به دیگر سرزمین ها و فضیلت شب قدر نسبت به هزار ماه. خداوند این فضیلت ها را برای آن قرار داده تا انسان بتواند با استفاده از آن ها، هرچه بهتر و بیشتر به خداوند تقرّب جوید.

مکه و مسجد الحرام

پیامبر خدا (ص): هر که دنیا و آخرت را می خواهد، رهسپار این خانه (کعبه) شود؛ زیرا هیچ بنده ای به آنجا نرود و حاجتی دنیوی از خدا نخواهد، مگر آنکه خداوند، آن را به او می دهد و هیچ امر اخروی نخواهد، مگر آنکه برایش ذخیره می سازد.

عرفات در روز عرفه

امام زین العابدین (ع): چون شامگاه عرفه شود، خداوند، فرشتگانی به آسمان دنیا فرو می فرستد و می فرماید: «بنگرید که این بندگانم ژولیده و غبارآلود، نزد من آمده اند. پیامبری به سویشان فرستادم و او را تصدیق کردند. سپس به سوی من آمدند و از من، درخواست می کنند و مرا می خوانند. گواه باشید که بر من است تا امروز، اجابتشان کنم. گنهکارشان را به واسطه نیکوکارشان بخشیدم و از نیکوکارشان پذیرفتم، پس کوچ کنند که آمرزیده شدند.»

صفحات کتاب :
179
کنگره :
BP266/‏‫‬‮‭ق35د7
دیویی :
‏‫‬‮‭297/77
کتابشناسی ملی :
4585057
شابک :
978-600-441-093-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دعا در مکتب اهل بیت علیهم السلام