امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خرید چاپی
30,000
15%
ت 25,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب رفاقت ناجور اثر امیرحسین شاپورزاده توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب به بررسی وابستگی عاطفی نوجوانان به رفیق همجنس: چیستی، چرایی و چگونگی درمان برای نوجوانان گرفتار پرداخته است.

معرفی کتاب رفاقت ناجور

شاپورزاده در مقدمه کتاب از انگیزه نوشتن رفاقت ناجور می گوید:
کار از آنجایی شروع شد که گفتیم، زمین و زمان را اگر همین گونه رها کنیم جوانان و نوجوانانِ ما را می بَلعد! گوشی همراه با اَپلیکیشن های مختلفش مثل اینستاگرام از یک طرف، فیلم و سریال هایی که به راحتی در دسترس همه هستند و مُبلغ واقعی تمدن پوشالی غرب اند از یک طرف، صنعت مد و پوشاک جامعه مان که کارش فقط افزایش روز به روز گرایش جنسی در محصولاتش است از یک طرف، تربیت فرزندانی که تنها چیزی که نمی دانند همین است که باید در مقابل شیاطین درونی و بیرونی توانمند و قوی شوند ازیک طرف، مدارسی با رسالت تربیت که متأسفانه تنها کاری که از آن ها نمی بینیم تربیت است از یک طرف و از طرفی هم عرصه خالی این جهاد تربیتی و مساجدی که پُر است از خالی و هرکسی را که می بینی از وقتی که دیگر کاری در زندگی نداشته، پا بدان جا گذاشته و زمام امور را به دست گرفته است.
طبق تحقیقاتی که انجام شده است تقریبا از هر پنج نوجوان، یک نفر از آنان گرفتار وابستگی عاطفی بین رفقای هم جنسشان هستند. البته شیوع این وابستگی در دختران بیشتر دیده شده ولی باتوجه به آمار های خودکشی ناشی از وابستگی های کنترل نشده عاطفی، مقدار شدت آن ها در پسران بیشتر بوده است. این یعنی احتیاج جدی به توضیح و تبیین این نوع وابستگی در بین نوجوانان و ارائه راهکارهای موثر برای والدین و مربیان تربیتی.

خلاصه کتاب رفاقت ناجور

کتاب رفاقت ناجور اولین جلد از مجموعه کتاب مخاطب خاص است که با هدف بررسی آسیب های شایع در بین نوجوانان، به بیان چیستی و چرایی آسیب و چگونگی مقابله با آن ها می پردازد. همچنین سعی شده در مسیر تبیین این آسیب ها و معضلات از جذابیت های بصری و محتوایی دلنشین همراه با قلمی روان استفاده شود تا هرچه بیشتر با روح و جان مخاطب جوان و نوجوان ارتباط برقرار کند.
در این کتاب می‌خواهیم با یک داستان شروع کنیم! داستان زندگی تو .. داستان یک رفاقت که پُر از عاطفه است! پُر از محبت .. اینقدر پُر که با هیچ معیار و میزانی نمی‌توان آن را سنجید و متعجبی که این چه علاقه‌ای است؟ چرا اینگونه شده‌ای ؟ چرا تمام نمی‌شود؟ چرا تو باید دچارش شوی ؟ کِی تمام می‌شود ؟
در کتاب رفاقت ناجور، از روایت یک داستان مستند شروع می‌کنیم؛ داستان زندگی دو رفیق که به هم وابسته شده‌اند و سپس از ویژگی‌های آن وابستگی می‌گوییم که خودت از حال هوای خودت به شناخت کاملی برسی! و سپس از علل و عوامل این وابستگی می‌گوییم که چگونه بوجود آمد و دامن‌گیر زندگی تو شد. سپس ویژگی‌های این وابستگی را می‌گوییم که چه تغییراتی را در ظاهر و باطن زندگی ات رقم زده است.
در ادامه از آسیب‌ها و مشکلات و معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکنی، می‌گوییم. سپس نوبت ارائه راهکارِ مدیریت عاطفه میرسد که با این راهکارها رفاقتت را سالم و ماندگار نگه داری! و از رفاقتت حال خوبی کسب کنی نه بد حالی و افسردگی. به تو ملاک و معیار میدهیم، که دل به چه کسی ببندی، اصلا چگونه دل ببندی، در چه راهی ببندی، با چه روشی ببندی و چگونه نگهش داری... و در نهایت راهکاری به والدین و مربیان می‌دهیم که چگونه این آسیب طبیعی را پیشگیری و مدیریت کنید .
رفاقت ناجور از ۶ بخش با عنوان های زیر تشکیل شده است؛
سکانس های زندگی تو، وقتی که دلت گیر می کند، از کجا به دلم نشست، آتشی که به جانم افتاد، جانم را از آتش برهان و بیا و در کنارمان بمان.

برشی از متن کتاب رفاقت ناجور

ویژگی های افراد وابسته
1| وقتی که در کنار او هستی احساس آرامش می کنی، پس سعی در هم نشینی فراوان با او داری. در هر کجا و به هر بهانه ای سعی می کنی هم کلاسی اش شوی، هم تیمی اش باشی، هم غذایش شوی. بیشترین زمان نوجوان بعداز وابستگی، در کنار محبوبش می گذرد. و اگر نتواند در کنارش باشد این خلأ را با تخیلات پُر می کند و لحظات زیادی را با محبوبش در خیالش می گذراند.
2| گفت وگوهای فراوانی با او می کنی تا صدایش را بشنوی، برایت مهم نیست که محتوای گفت وگویتان مفید باشد یا نه؛ تنها همکلامی با اوست که برایت اهمیت دارد.
اوج اشتیاق فرد وابسته در دیدار حضوری با محبوب است؛ ولی اگر نشود و شرایط نگذارد به شنیدن صدای محبوب بسنده می کند و اگر باز هم نشود به پیامک یا چت های مجازی روی می آورد. نوجوانِ وابسته ساعت های زیادی را مشغول چت کردن یا صحبت های تلفنی خواهد بود.
3| برای ابراز محبتت کار، از دست دادن، گذشته است و می خواهی به هر بهانه ای بغلش کنی؛ موقع سلام باشد یا خداحافظی، ارادی یا غیر ارادی این رفتار را انجام می دهی. یکی از رفتارهایی که اوج ابراز احساسات و محبت است و خودش موجب د لبستگی و شاید به مرور زمان وابستگی می شود در آغوش گرفتن است که معمولاً تکرار آن و میزان تمایل به انجام این رفتار نشانه ی میزان وابستگی است.
....
اولین قدم این است که خودت را بشناسی و نقص ها و ضعف هایت را؛ کــه تــا نــوجــوانــی و دلــت مانند خاکی آمـــاده اســـت، شــروع کنی بــه پــرورش استعداد های خاص خودت. می دانی که استعداد تشنه ی رشد است؛ باید به آن بِرسی تا شکوفا شود و از آنجایی که استعداد حد وسطی ندارد، اگر از رشد سیراب نشود قطعا 

خواندن کتاب رفاقت ناجور را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

گفتنی است که کتاب به نحوی نگارش شده که مخاطب نوجوان را درگیر سِیر کتاب کند. مثلاً ابتدای کتاب با روایت یک داستان شروع می شود و در ادامه به مسئله های جزئی یک نوجوان به صورت اول شخص پرداخته می شود. پس در درجه اول، مطالعه این کتاب را به نوجوانانی که گرفتار این مشکل هستند توصیه می کنیم و در درجه دوم به والدین و مربیان. چرا که با مطالعه این کتاب می توانند به درک نسبتاً خوبی از فضای احساسی و فکری نوجوانان برسند.

نکته ای در بابت مطالعه کتاب رفاقت ناجور

نکته ای که شاید در هنگام مطالعه کتاب به آن برخورد کنید این است که امکان دارد پیش خودتان بگویید، مگر می شود دو پسر یا دو دختر این گونه به هم وابسته شوند؟ این عاطفه رنگ و بوی عاطفه زن و شوهری دارد، ما که باورمان نمی شود. ولی باید باورتان شود که میزان وابستگی در این سنین به همین مقدار است البته که در نوع آن تفاوت های زیادی وجود دارد. اما همین نگاه عجیب و ناشناخته افــراد جامعه به این موضوعِ مبتلابه، اهمیت شناخت و مدیریت آن را بــرای والــدیــن و مربیان دوچــنــدان می کند. 

کتاب رفاقت ناجور pdf

برای دانلود کتاب رفاقت ناجور، می توانید به نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را دانلود کنید و در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

نشر معارف

سال 1376 بود که مسئولین «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» تصمیم گرفتند برای نشر کتاب‌هایشان یک انتشارات راه بیندازند. اینجا بود که نشر معارف در تهران متولد شد. آن اوایل، نشر معارف فقط کتاب‌های درسی و عمومی دانشگاه‌ها و برخی کتاب‌های محدود را چاپ و منتشر می‌کرد. تا اینکه سال 1379 نشر معارف تصمیم به فعالیت گسترده‌تر می‌گیرد.

 از سال 1379 تا الآن، نشر معارف با راه‌اندازی 4 واحد و میز «معارف و اهل بیت(ع)»، «روانشناسی و تربیت»، «ادبیات و داستان» و «سیاسی-اجتماعی»، چیزی حدود 1500 عنوان کتاب منتشر و روانه بازار نشر کرده است. از میانه‌ی دهه 90 تا کنون، نشر معارف رسالت خودش را نشر اندیشه‌ی «اسلام ناب محمدی» قرار داد و در زمینه معارف اسلامی، تاریخ، نقد غرب، عدالتخواهی و تربیت، انتشار آثار اساتید مشهور انقلابی را در پیش گرفت و در زمینه ادبیات نیز یکی از پیشگامان حمایت از نویسندگان نوقلم شد.

خرید کتاب رفاق ناجور

در فراکتاب امکان دانلود کتاب رفاقت ناجور pdf در نرم افزار وجود دارد، همچنین امکان خرید کتاب رفاقت ناجور چاپی با تخفیف ویژه نیز فراهم است.

خرید کتاب رفاقت ناجور

مشخصات کتاب رفاقت ناجور در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: امیرحسین شاپورزاده
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 104
موضوع: وابستگی عاطفی نوجوانان به رفیق همجنس: چیستی، چرایی و چگونگی درمان برای نوجوانان گرفتار
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
104
کنگره :
RC552‭‬
دیویی :
616/86‬‬‬
کتابشناسی ملی :
8301123
شابک :
978-600-441-372-5

کتاب های مشابه رفاقت ناجور