امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اربعین عاشقی

کتاب اربعین عاشقی توسط انتشارات سروش نوشته ی نجمه جوادی وارد بازار نشر گردید. نویسنده در این کتاب، سعی دارد در قالب داستانی جذاب ابعاد پیاده‌روی اربعین را  بیان کرده و یکی از قدرتمندترین نماد همبستگی جهان تشیع را با زبانی ساده  به تصویر بکشد.

گزیده کتاب اربعین عاشقی

اتوبوس کنار یکی از موکب های بین راه می ایستد. سیاه چادرهایی بر پا کرده اند و جلویشان روی میزهای مستطیلی شکل پر است از چای و نان تازه. مرد به لهجه کردی می گوید: «بفرمایید منت بزارید به سر ما و از این چای و نان میل کنید.» سراسر وجودت پر است از هیجان با خودت می گویی: «چقدر عجیب که تا این اندازه مهمان های ناشناس براشون عزیزند.» زنی را می بینی که نشسته است کنار آتش و تندتند خمیرها را با وردنه صاف می کند و می چسباند به دیواره تنور و پسر کوچکی نان های داغ را از این دست به آن دست می دهد و برای زائران می برد. نگار ماتش برده و نشسته کناری.

- حالت خوبه؟

- خیلی حالم خوبه.

- پس چرا نمیای چیزی بخوری؟

حرفی نمی زند و تو سوالت را دوباره نمی پرسی، چون جوابش را می دانی تا به حال اگر محبتی هم بوده حتماً پشتش تقاضایی و خواسته ای داشته اند اما حالا بدون هیچ چشم داشتی التماست می کنند تا در سیاه چادرهایشان استراحت کنی و از غذای آن ها بخوری. موبایلت را روشن می کنی و از خودت و نگار عکس می گیری و هر چه فکر می کنی چه چیزی برای حالتان بنویسی نمی توانی. مردی، باند سر میعاد را عوض می کند و با هر چرخش باند دورسرش، پیشانی اش را می بوسد.

 چشم می چرخانی تا سهیل را ببینی پیدایش نمی کنی با خودت می گویی: «حتماً باز یه مادربزرگ چیزی خواسته و رفته تا براش بخره.» بی بی هم نشسته روی صندلی توی چادر و با خانمی که نان می پزد حرف می زند. کنجکاو می شوی، می روی و کنارشان می نشینی. زن از خودش می گوید و فرزندش که در کانادا درس می خواند و تا یکی دو روز دیگر برای پذیرایی از میهمانان خواهد آمد و از شوهری که در جنگ چشم هایش را از دست داده و زمین گیر شده: قبل از این که این مسیر اینقدر شلوغ بشه ما موکب داشتیم.

صفحات کتاب :
249
کنگره :
‫‭PIR8339
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62‬‬
کتابشناسی ملی :
8484532
شابک :
978-964-12-2100-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه اربعین عاشقی