کتاب متاستاز اسرائیل

روایت استمرار تبعیض، ترور و تعدی

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
155,000
15%
ت 131,750
نظر شما چیست؟

کتاب متاستاز اسرائیل به جنگ اسرائیل می پردازد. این کتاب را کورش علیانی ترجمه کرده و انتشارات جام جم آن را منتشر کرده است. شاید جالب باشد برایتان که خانمی در ارائه این تفکر کتاب موثر بوده‌اند که خود صهیونیست و ساکن کانادا هستند؛ برای همین واقعیت در این اثر، با وجود همه تهدیدات و خطرات، تمام و کمال ارائه می‌شود.

معرفی کتاب متاستاز اسرائیل

کتاب مقابل با محوریت سرطانی نگاشته‌شده که از نگاه کورش علیانی، در امتداد چالش فقر و غنا در جان جهان، ریشه دوانده‌است؛ این نظریه بر اساس مطالب حاضر در کتاب ارائه شده‌است که در بخشی از آن از زبان امام خمینی (ره) عزیز می‌شنویم که: ((جنگ ما جنگ فقر و غناست و جنگ بشریت با اسرائیل ادامه جنگ فقر و غناست و هرگز تمام نخواهد شد،،،))
و از دیگر افراد موثر در طراحی دلایل کتاب، عبدالله شهبازی است که با شرح مساله زرسالاری، رابطه آن با صهیونیسم را بیان می‌کند.
شاید جالب باشد برایتان که خانمی در ارائه این تفکر کتاب موثر بوده‌اند که خود صهیونیست و ساکن کانادا هستند؛ برای همین واقعیت در این اثر، با وجود همه تهدیدات و خطرات، تمام و کمال ارائه می‌شود.

خلاصه کتاب متاستاز اسرائیل

کتاب "متاستاز اسرائیل" نوشته "کوروش علیانی" است که به مسئله جنگ اسرائیل می پردازد. نویسنده در این کتاب نشان می دهد که این درگیری های ایجاد شده توسط اسرائیل چه اثرات مخربی را به لحاظ اقتصادی و همچنین انسانی ایجاد کرده است. نویسنده در این کتاب سعی داشته است که رویکرد جدیدی را در برخود با این پدیده جنگ اسرائیل ارائه دهد. نگارنده از سه نفر که تاثیر بسزایی در به ثمر رسیدن این کتاب داشتند نام برده؛ که می گوید: نام دو نفر را بلدم و سومی را نه.

اولین نفر امام خمینی (ره) عزیز است، نه به‌دلیل جایی که گفت؛ اسرائیل باید از بین برود بلکه به علت جایی که گفت جنگ ما جنگ فقر و غناست و جنگ بشریت با اسرائیل ادامه جنگ فقر و غناست و هرگز تمام نخواهد شد، مگر روزی که عدالت در این کره خاکی اجرا شود. دومین نفر که در این کتاب بسیار موثر بود، عبدا… شهبازی است که به ما آموخت که زرسالار یعنی چه! و پیوند زرسالاری و صهیونیسم چیست و چرا نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت و سومین کسی که بسیار از او ممنونم، خانم صهیونیستی است که در کانادا زندگی می‌کند و در سال ۲۰۰۵ هر روز برای من نامه فحش، تهدید و … می‌فرستاد و همان‌جا بود که من فهمیدم صهیونیسم یعنی چه! این سه نفر چشمم را به واقعیت تمام و کمال باز کردند. حرف‌های بسیاری در این کتاب زدم از جمله این‌که؛ صهیونیسم همانقدر ضدیهود است که فاشیست‌ها ضدیهود بودند. صهیونیسم را یهودی نبینید.

کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل

این کتاب نیز از جمله کتاب هایی است که در مورد اسرائیل و پشت پرده آن می باشد.
افسانه ها - و واقعیتی – که پشت دولت اسرائیل است و اکثر ما از آنها بی خبریم...
در این کتاب پیشگامانه ، که در پنجاهمین سالگرد اشغال منتشر شده است ، ایلان پاپه ، مورخ صریح و تندروی اسرائیلی ، مورد بحث ترین عقاید در مورد ریشه و هویت دولت معاصر اسرائیل را مطرح کرده و با ما به اشتراک می گذارد.
ده غلط مشهور که پایه در این کتاب بیان می کند - که به طور بی وقفه در رسانه ها تکرار می شود ، و توسط ارتش اعمال می شود ، و بدون هیچ گونه سوال توسط دولت های جهان پذیرفته می شود - وضعیت موجود منطقه را تقویت می کند.

وی این ادعا را که فلسطین در زمان اعلامیه بالفور سرزمینی خالی بوده است و همچنین شکل گیری صهیونیسم و نقش آن در دهه های اولیه ملت سازی را بررسی می کند. وی این سوال را مطرح می کند که آیا فلسطینی ها به طور داوطلبانه در سال 1948 سرزمین مادری خود را ترک کردند و اینکه آیا ژوئن 1967 جنگ "بدون انتخاب" بود یا نه. با مراجعه به افسانه های پیرامون شکست توافقنامه کمپ دیوید و دلایل رسمی حملات به غزه ، پاپه در کتاب خود، ده غلط مشهور درباره ی اسرائیل (چیزهایی که خیلی ها فکر می کنند درست است ولی نیست) توضیح می دهد که چرا راه حل دو کشور دیگر عملی نیست.
کتاب ده غلط مشهور درباره ی اسرائیل را وحید خضاب ترجمه کرده است.

کوروش علیانی

کورش علیانی متولد سال 1350، نویسنده و فعال فرهنگی می باشد. علیانی نویسنده داستان حدود 10 سال در موسسه‌ روایت فتح در رده‌های مختلفی چون نویسندگی و ویراستاری و مدیر انتشارات فعالیت کرده است. او زمانی را نیز داور جشنواره‌ ربع قرن کتاب دفاع مقدس بود و از جمله آثارش باران خلاف نیست، و حسین از من است و من از حسین و همچنین دبیری و ویراستاری مجموعه کتاب‌های روزگاران، یادگاران و کتاب خاطرات را می توان نام برد.

متاستاز چیست

متاستاز  (به انگلیسی: Metastasis) یا دگرنشینی یا فراگُستری انتشار یک عامل بیماری‌زا از یک محل اولیه یا آغازین به یک محل دیگر یا ثانویه در بدن میزبان است.این اصطلاح معمولاً برای اشاره به متاستاز توسط تومور سرطانی استفاده می‌شود.متاستاز به‌طور کلی از تهاجم سرطان، که گسترش مستقیم و نفوذ سلول‌های سرطانی به بافت‌های مجاور است، متمایز است.

انتشارات جام جم

موسسه انتشاراتی جام جم بیش از یک دهه فعالیت در حوزه چاپ و انتشار کتب دانشگاهی پرداخته است. کتب این مرکز سطح علمی بالایی دارد و توسط اساتید برتر دانشگاهی تهیه و تالیف گردیده است که این موفقیت مدیون اساتیدی همچون دکتر حجت الله عالی بنیانگذار موسسه است و همچنان از راهنمایی ایشان در جهت اعتلای اهداف موسسه بهره مند می شویم.همچنین این موسسه نمایندگی رسمی چاپ و نشر کتب دانشگاه ایوانکی را بر عهده دارد .

روایت و ذهن نویسا

کتاب روایت و ذهن نویسا از همین نویسنده کتاب متاستاز اسرائیل می باشد. کورش علیانی از جمله فعالان فرهنگی می باشد که در موسسه روایت فتح فعالیت کرده است.

خرید کتاب متاستاز اسرائیل

خرید نسخه چاپی کتاب متاستاز اسرائیل با تخفیف ویژه در فراکتاب فراهم است و علاقه مندان می توانند این کتاب را تهیه و مطالعه نمایند.

مشخصات کتاب متاستاز اسرائیل در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جام جم
نویسنده: کورش علیانی
تعداد صفحه: 272
موضوع: جامعه شناسی، علوم سیاسی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
272
دیویی :
070/403
شابک :
978-6009051878
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه متاستاز اسرائیل