کتاب فکرهای رنگی (چاپی و pdf)

کتاب کار هنرآموزی با رویکرد اندیشه ورزی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
80,000
14%
ت 68,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فکرهای رنگی

کتاب فکرهای رنگی نوشته محبوبه اسپیدکار و ام لیلا شعبانی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب ویژگی‌های تفکر هنری و خلاقیت که حاصل آن است را شرح می‌دهد و به مخاطب می‌آموزد که چگونه مهارت دیدن جزئیات را در نگاه خود پرورش دهد.

کتاب فکرهای رنگی با ارائه رویکردها و فعالیت ها فرصتی است تا از طریق ابزارهای هنری کودکان و نوجوانان را به سمت تفکر و اندیشه ورزی سوق دهید. کتاب حاضر، حاصل تلاش مؤلفان، در زمینه هنر و برگرفته از تجربیات «طرح گام به گام تا اندیشه » در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است.

کتاب فکرهای رنگی با این رویکرد، قابلیت استفاده در مدارس، مراکز فرهنگی– هنری و سایر موسساتی که برای کودکان ونوجوانان فعالیت می کنند را دارد و فرصتی است تا از طریق ابزار های هنری کودکان ونوجوانان را به سمت تفکر و اندیشه ورزی سوق داد. این کتاب در دو بخش(بخش اول ویژه کودکان ۸ تا ۱۲سال و بخش دوم نوجوانان ۱۲ تا ۱۶سال)طراحی شده است .

گزیده کتاب فکرهای رنگی

پرورش تفکر و اندیشه ورزی، همواره یکی از اساسی ترین دغدغه های اولیای تربیتی بوده است. به خصوص در حال حاضر که با هجوم اطلاعات، کودکان و نوجوانان در عمل به مخازن اطلاعاتی که اغلب مهارت تجزیه و تحلیل و نقد این اطلاعات را ندارند، تبدیل شده اند.

دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی، استفاده مداوم از جستجوگرها و پیام رسان ها، ارتباط گیری مجازی با همسالان، این دغدعه را افزایش داده است که چگونه می توان کودکان اندیشه ورزتری تربیت کرد. از طرفی وجه مشخصه یک اندیشمند قبل از هر چیز، نوع بینش و نگاه او به مسایل و پدیده هاست.

باید به این نکته توجه داشت که نمی توان به منظور پرورش تفکر منطقی،کودکان را از وادی حیرت های شگفت انگیز و رویاهای کودکانه شان به سوی عقل و منطق و گزینش بزرگسالان سوق داد و باعث سقوط آن ها شد. این امر سبب می شود که کودک با طی کردن پله های نردبان بزرگ شدن، به پس روی کوچک بودن روی آورد و به همان نسبتی که تفکر منطقی و تحلیلی او رشد می کند از تفکر شهودی و اشراقی باز بماند.

صفحات کتاب :
67
کنگره :
LB1139
دیویی :
372/5207‬‬
کتابشناسی ملی :
6115120
شابک :
978-964-121665-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه فکرهای رنگی