امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 67,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه آلفای ذهنی

کتاب معجزه آلفای ذهنی؛ حاصل سال‌ها تحقیقات سروش زرگری مقدم در حوزه کارکرد مغز و تاثیر مستقیم تفکرات در عملکرد ما می‌باشد.

موفقیت و رسیدن به آن یک امر نسبی است و برای هر شخصی متفاوت است. شخصی قبول شدن در یک رشته خوب را موفقیت می داند، شخص دیگری یک ازدواج خوب و دیگری یک کسب و کار پرسود را موفقیت می‌داند.

ولی یک چیز بین همه این افراد مشترک است و آن هم راه رسیدن به موفقیت. هر فردی می تواند با رعایت دستورالعمل ها و الگوهایی به موفقیت برسد.

جناب زرگری مقدم در این کتاب با معرفی راه‌ها و روش‌های رسیدن به موفقیت، مخاطبش را کمک می کند تا به اهدافی که دارد برسد. وی ابتدا مقدمات آلفای ذهنی را بیان می کند، در ادامه ورود به آلفای ذهنی را به مخاطب می آموزد و در انتها به این نکته مهم اشاره می کند که همه چیز به خودتان و خدا وابسته است.

بخشی از متن کتاب معجزه آلفای ذهنی

حال می خواهیم به بررسی قدرت آلفا در مسیر یادگیری و درک مطالب بپردازیم. آیا تاکنون پیش آمده به مطلبی که تنها چند ساعت از یادگیری آن گذشته رجوع کنید، اما فراموشش کرده باشید؟

در شرایط عادی هر آموزه ای، بعد از ۷۲ ساعت فراموش و پس از سه روز کاملا از ذهن انسان پاک خواهد شد، اما اگر همان آموزه در حالت آلفا فرا گرفته شود؛ علاوه بر اینکه دیگر پاک نخواهد شد، یادگیری نیز تا ۱۰۰برابر افزایش پیدا خواهد کرد. شاید بگویید وای خدای من مگر چنین چیزی امکان دارد؟

بله امکان دارد. کافی ست تنها پنج دقیقه در حالت آلفا قرار بگیرید و اجازه دهید مغز کار خودش را انجام دهد، این پروسه نیاز به کار یا ابزاری خاص ندارد. با پنج دقیقه مطالعه در حالت آلفا، تمام داده ها در ذهن بارگذاری شده و تا ابد در مغز باقی خواهد ماند!

هر کسی که حالت آلفای ذهنی را تجربه کند، محال ممکن است که به معجزات آن ایمان نیاورد. در روش های قدیمی درک مطلب و آموزه ها بر مبنای تکرار و حفظ کردن اجباری بود و اگر مثلا ۱۰صفحه از کتابی درسی خوانده و حفظ می شد، دو روز بعد چیزی از آن در ذهن باقی نمی ماند. در چنین حالتی فرد یا به وحشت می افتاد که نکند حافظه اش دچار ایراد شده یا اعتراف می کرد که استعداد درک آن مطلب را ندارد و دوباره زمان زیادی صرف می کرد تا همان مطالب درسی را به خاطر بسپارد، به همین دلیل مغز همواره از یادگیری فراری بود و افراد از چگونگی به ذهن سپردن مطالب اطلاعی نداشتند و نمی دانستند که مغز و ذهن در هر شرایطی پذیرای مطالب نیست. به تعبیر من ذهن از دریچه ای تشکیل شده که در حالت آلفا گشوده می شود و قابلیت یادگیری پیدا می کند. حتما شنیده اید که می گویند: نرود میخ آهنین در سنگ؟

براساس این ضرب المثل معروف، زمانی که دریچه ی ذهن بسته شود، دیگر مطالب را نمی پذیرد و هر چقدر هم بخواهید تکرار کنید، فایده ای ندارد. شاید بپرسید اگر فایده ای ندارد پس چرا قدیمی ها می گفتند برای یادگیری یک مطلب، مدام آن را تکرار کنید؟!

جواب بسیار ساده است، چون نمی دانستند ذهن انسان دریچه ای به اسم آلفا دارد و خبر نداشتند که این دریچه در هر شرایطی باز نمی شود. به همین دلیل با تکرار و تکرار و تکرار، به شکل تصادفی دریچه ی ذهن باز می شد و در یکی از همین تکرارها؛ مطلب در ذهن فرد جای می گرفت!

با بهره گیری از قدرت آلفا دیگر برای یادگیری مطالب نیازی به تکرار و حفظ کردن نیست و با گشوده شدن دریچه ی ذهن، می توان ظرف مدت پنج دقیقه تمام مطالب را به مغز منتقل کرد. پس دانستیم که در آلفا، قدرت باورسازی و تغییر هر عادت رفتاری نهفته است. در ادامه خواهیم دید که چگونه می توان وارد حالت آلفا شد.

صفحات کتاب :
255
کنگره :
‫‬‭BF319/5
دیویی :
‫‬‭152/188
کتابشناسی ملی :
8510316
شابک :
978-622-292-457-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه معجزه آلفای ذهنی