امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پویا در شهر آیه ها

کتاب داستانی آموزشی مذهبی پویا در شهر آیه ها برای آشنایی کودکان با آیات و مفاهیم اخلاقی تربیتی قرآن تهیه شده است. این کتاب همراه با تصویرهای زیبا و رنگ آمیزی های شاد و شعر و داستان برای گروه سنی الف و ب تنظیم شده است. پویا شخصیت اصلی و فرشته ای که همراه اوست و او را در مواقع لزوم راهنمایی می کند، شخصیت های اصلی داستان های کتاب پویا در شهر آیه ها هستند. در هر داستان پویا با یکی از مفاهیم اخلاقی و توصیه های قرآنی آشنا می شود.

خانم بزازی نویسنده کتاب پویا در شهر آیه ها در مقدمه آورده است:

بر اساس نظر دانشمندان اسلامی همچون بوعلی سینا، چون کودک به سن چهار و پنج رسید و از نظر کلام و سخن گفتن توانا بود، آمادگی آن را دارد که قرآن بیاموزد. پس او را به آموختن قرآن بگمارید که استخوان بندی شخصیت و اندیشه‌ی او با قرآن شکل گرفته و انسانی مزین به صفات الهی گردد. بدیهی است که آموختن قرآن به کودک، تنها منحصر به خواندن آیات یا حفظ کلمات آن نبوده بلکه اصل مفاهیم انسانی و اخلاقی است که قرآن بخاطر آن نازل گردیده است.

چنانچه رسول خدا (ص) فرمودند: من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را در میان شما زنده کنم.

گزیده کتاب پویا در شهر آیه ها

چند روزی بود که پویا به پیش دبستانی می رفت. آن جا پر بود از اسباب بازی های قشنگ و بچه هایی که همسن او بودند. خانم مربی هم خیلی مهربان بود و شعرهای زیبا به بچه ها یاد می داد. پویا خیلی دلش می خواست با بچه ها بازی کند اما نمی دانست چطور با آنها دوست شود. یک روز فرشته به او گفت: پویا! چرا تنها نشستی. نمی خواهی با بچه ها بازی کنی؟

پویا گفت : دلم می خواهد اما خجالت می‌کشم.

فرشته گفت دوست داری یک کلمه جادویی به تو یاد بدهم تا با آن بتوانی دوستان زیادی پیدا کنی؟

پویا با خوشحالی گفت: راست می گویی؟ لطفا آن را به من یاد بده!

فرشته گفت: آن کلمه (سلام) است.

پویا گفت: یعنی سلام کلمه جادویی است؟

فرشته گفت: البته. وقتی به کسی سلام می کنی، یعنی به او می گویی دلم می‌خواهد با تو دوست شوم و نشانه ادب، محبت و احترام ما به دیگران است.

صفحات کتاب :
48
دیویی :
‭297/112‬
کتابشناسی ملی :
8572599
شابک :
9786229786499
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه پویا در شهر آیه ها