امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
خرید چاپی
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خال هندو

کتاب خال هندو نوشته بتول پادام توسط انتشارات ستاره ها منتشر شده است. این اثر بر اساس زندگی شهید انقلاب اسلامی جمال فریدزاده در مشهد نگارش شده است.

محمد جمال فرید‌زاده در تاریخ 6 بهمن‌1340 در یکی از محله‌های نزدیک به میدان شهدای فعلی، در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد. پدر محمد جمال، حجت‌الاسلام شیخ احمد فریدالاسلام از روحانیان و استادان سرشناس حوزه علمیه مشهد بود و شاگردان بسیاری در حوزه مسائل دینی و اخلاقی تربیت کرد. محمد جمال هم زیر نظر چنین مرد بزرگ و عالمی رشد کرد و به جوانی رسید. محمد جمال از همان دوران کودکی با پدر خود در محافل مختلف آن دوران که رنگ و بوی انقلابی داشت، شرکت می‌کرد.

شهید به دلیل مهارتش به فوتبال خیلی زود وارد تیم مدرسه شد و با این تیم در مسابقات مختلف شرکت می‌کرد. سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب، محمد جمال هم شرایط ویژه‌ای داشت و با چند نفر از دوستان، شب‌ها اعلامیه‌های انقلابی را در شهر با موتور پخش می‌کردند‌. سال 55 و درست یک سال بعد از تأسیس باشگاه دهداری، او نیز به این تیم پیوست و با این تیم در رده‌های نوجوانان و جوانان توانست در مسابقات مختلف استانی و کشوری شرکت کند. قد و هیکل ورزیده‌ای داشت. تیم دهداری برنامه‌ای تقریباً متفاوت با دیگر تیم‌ها داشت. اهالی‌اش هم اهل ورزش بودند و هم اهل دعا و در جلسه‌های مذهبی شرکت می‌کردند. این رفتار باعث شده بود که شهید سوژه تعقیب و مراقبت ساواک باشد.

صفحات کتاب :
206
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۸۶‬
دیویی :
۹۵۵/۰۸۰۹۲۲
کتابشناسی ملی :
7637714
شابک :
978-600-5146-41-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خال هندو