امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
143,000
15%
ت 121,550
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دو رگه

کتاب دو رگه نوشته سعید تشکری توسط انتشارات ستاره ها منتشر شده است. این اثر بر اساس اتفاقات دوره قبل انقلاب در مشهد نگاشته شده است.

درباره نویسنده کتاب دو رگه

سعید تشکری از سال ۱۳۶۰ فعالیت‌هایش را با عنوان نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر و سینما، نویسندهٔ مقالات در مطبوعات در حوزهٔ ادبیات و هنر، داوری و منتقد جشنوارهٔ تئاتر فجر، شرکت در جشنواره‌های ملی و کشوری، چاپ آثار در حوزهٔ رمان، ادبیات نمایشی، ساخت فیلم و نگارش سریال‌های تلویزیونی و نگارش نمایشنامه‌های رادیویی در اداره کل نمایش رادیو تهران ادامه داد. همچنین در جای استاد شاگردان زیادی را در حوزهٔ هنر و ادبیات تربیت کرد و امروز نیز در جای یکی از رمان‌نویسان طراز اول کشور در حوزهٔ ادبیات دینی و انقلاب مطرح است. گواه آن، جایزهٔ سه دوره کتاب سال رضوی و کتاب سال شهید غنی‌پور، در سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۸و ۱۳۹۰ برای نگارش رمان «بارِ باران» که توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده‌است، می‌باشد.

او بارها به عنوان نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و فیلم‌نامه‌نویس برتر برندهٔ جایزه شده و با حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی چون فجر، امام رضا، یونیسف و … در کارنامهٔ سی و چند سالهٔ فعالیت ادبی – هنری عناوین زیادی کسب کرده‌است.

از آخرین کارهای او در حوزه تلویزیون می‌توان به نگارش بخش اول «سریال زمانه» که از سریال‌های موفق و پربینندهٔ شبکه سوم سیما در سال ۱۳۹۱ بود اشاره کرد؛ و نیز در زمینهٔ ادبیات داستانی چاپ رمان‌های موفق «پاریس پاریس»، «ولادت»، «رژیسور»، و «بارِ باران» می‌باشد. در زمینهٔ ادبیات نمایشی، کارهای او بارها و بارها توسط ناشران مختلف تجدید چاپ گردیده‌است.

همچنین مجموعه نمایش‌های او در دو جلد توسط انتشارات نیستان به نام‌های «وصل هزار مجنون» و «وقتی زمین دروغ می‌گوید» چاپ شده، که مجموعه «وقتی زمین دروغ می‌گوید» در زمستان ۱۳۹۱ عنوان کتاب برتر سال را به خود اختصاص داد. سعید تشکری نویسنده و نمایشنامه نویس برجسته، که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان رضوی مشهد بستری بود در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ درگذشت.

صفحات کتاب :
232
کنگره :
‫‬‭PIR7994
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
8686650
شابک :
978-600-254-099-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه دو رگه