امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کفاشان

کتاب کفاشان اثر محمود نظریان افغان توسط انتشارات نظری منتشر شده است. محمود نظریان، معروف به محمود افغان متولد 1331 درشهر بروجرد است، در سال چهل و یک وارد صنعت کفش شد و دوران کارآموزی را در ده سالگی نزد استاد حسین آقا بالا که ایشان نیزدر تبریز نزد استاد اصلی نژاد این صنعت را آموخته و مشغول به کار شد. در حال حاضر کفش همشهری را با دو تولیدی به نام های پاسپورت و سیارسون را همراه دو پسرش طوفان و پیمان اداره می کنید.

گزیده کتاب کفاشان

گیوه

گیوه، نوعی کفش نرم، سبک، قابل تنفس، راحت با دوام و شیک و دست بافت است که در بسیاری از مناطق ایران به خصوص در مناطق روستایی و کوهستانی استان غربی کرمانشاه، مرکزی و بروجرد و یزد تولید می شود. گیوه دارای هزار سال سابقه در ایران است و مراکز تولید انبوه آن دراستان های یزد و کرمانشاه می باشد. درکرمانشاه به زبان کردی به گیوه کلاش گفته می شود که درهرشهرواستان استادکاران مطابق با سلایق و پوشش مردمان آنجا تغییراتی در آن داده اند.

چارق

چارق کفشی سنتی ایرانی وچرمی بوده و گاهی با نخ های ابریشمی بافته شده و بندهای آن به دورساق پا پیچیده می شود. از نظر ظاهری فرم چارق بسیار ظریف است، امروزه زنان و دختران از آن با عنوان کفش روفرشی از آن استفاده می کنند. چارق دردونوع پشت بسته و بدون پشت ساخته می شود که کف آن از چرم گاوی و رویه آن بیشترازنخ ابریشم رنگی و سیم گلابتون بافته و تزیین می شود. چارق یکی از کفش های اولیه ای است که انسان اختراع کرده ودرحکاکی های تخت جمشید و دیگر حکاکی های باستانی می توان آنان را دید.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
123
کنگره :
HD9787‬‬
دیویی :
338‬‬
کتابشناسی ملی :
8499486
شابک :
978-622-209-893-3

کتاب های مشابه کفاشان